Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er møkka lei av ustabile wifi-routere som kobler ned eller dør hele tiden. Tenkte eg skulle kjøpe enten en helt ok "vanlig" router og kjøre dd-wrt eller open-wrt. Har vert en del på eBay og sett på brukte Cisco routere og AP`er. Kan jo faktisk få ganske mye billig. Vil gjerne ha noen anbefalinger og pekere på hva som er lurt å kjøpe. Det eg hadde tenkt på var en router a-la 3650 og to Cisco AP`er. Vet at det er litt stress å sette opp cisco-produkter, men det er isåfall interessant stress. Når det er snakk om AP`ene trenger eg ikke n, klarer meg med a/b/g.

 

Er det noen som har noen anbefalinger rundt dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Hvis du skal ha noe hjemme som virkelig "rocker" trådløst, bør du ta en titt på

Cisco AIR-AP1142N-x-K9. Dette er noe av det råeste som finnes på markedet innen trådløst. Den gir meget bra oppetid og stabilitet.

Har selv satt opp flere av disse, og dem er fantastiske å jobbe med.

Prisen er en helt annen, tipper ca 7000.

Lenke til kommentar

Nå har han forsåvidt spesifisert at han ikke trenger N-standarden, og da vil 1131AG være det beste alternativet, som nevnt over. Da selvfølgelig om du har bestemt deg for Cisco-baser.

Samme "enkle" oppsett som 1142N vil jeg tro, selv om jeg ikke har satt opp denne på IOS ennå.

Endret av Ocularis
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet-t8fn5F

Men hva er egentlig forskjellen på disse boksene? Hvorfor koster Cisco-boksene 3-7000 kroner, og Linksys-boksen bare 380,- ? Blir Linksysboksen like bra som Cisco-boksene, bare den får seg installert dd-wrt? Er det nøyaktighet på radioelektronikken?

tja si det.. Hvorfor en folkevogn koster 500 tusen og en ferrari koster flere millioner.

Ordene Cisco og billig hører ikke hjemme i samme setning.

Stabilitet i et trådløst nettverk avhenger av sender og mottaker. Om en av de er dårlig, nytter det ikke å gjøre den andre bedre. MAO ikke sikkert det er AP som er noe ustabilt, det kan være trådløskortet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...