Gå til innhold

Trenger hjelp i forbindelse med fagprøve i elektrikerfaget.


dtr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mye svar her gitt..

 

Hverfall så trakk jeg oppg idag og jeg fikk:

2-polet bryter til Lys, som styres av en fotocelle, og utestikk.

 

Motor: Dør åpen/lukket styring med PLS.

 

Svakstrøm: Data punkter og legge opp kabel til antenne.

 

Hvis det er noen som har noe de ville lagt til denne oppg, så er jeg takknemlig.

 

Alt fra normer og forskrifter til ossen du hadde gjort dette selv..

 

Har egentlig levert planleggingsdelen men sensor sa at hvis jeg kom på noe i helga så kunne jeg ta det med i permen.

 

-dtr

Endret av dtr
Lenke til kommentar
  • 6 år senere...

Ikke mye svar her gitt..

 

Hverfall så trakk jeg oppg idag og jeg fikk:

2-polet bryter til Lys, som styres av en fotocelle, og utestikk.

 

Motor: Dør åpen/lukket styring med PLS.

 

Svakstrøm: Data punkter og legge opp kabel til antenne.

 

Hvis det er noen som har noe de ville lagt til denne oppg, så er jeg takknemlig.

 

Alt fra normer og forskrifter til ossen du hadde gjort dette selv..

 

Har egentlig levert planleggingsdelen men sensor sa at hvis jeg kom på noe i helga så kunne jeg ta det med i permen.

 

-dtr

Hei

 

Leste at du ikke har bestått fagprøven.

Jeg er elektrikerlærling og sliter meget med teorien.

Har svak forståelse med PLS og antenneanlegg. Vet ikke om jeg kommer til å bestå selv.

Har du noen råd som du husker er lurt å være forberedt på til fagprøven?

Hvis jeg ikke består fagprøven på verken første eller andre forsøk, hva må til for at jeg kan prøve tredje gangen?

 

Mvh

Mads

Lenke til kommentar

Du burde høre med andre elektrikere fra ditt område om hvordan fagprøven var der. I mitt område var det kun 3 forskjellige oppgaver, og hadde derfor relativt god oversikt over hva jeg burde forvente. Din lærlingplass har i utgangspunktet kun krav til å sende deg til fagprøven en gang. Hvis du stryker på denne velger likevel de fleste å gi flere sjanser, men dette er ikke påbudt. De færreste stryker på andre forsøk :)

 

Hvis du har svak forståelse for PLS og antenneanlegg er det selvsagt dette du burde lese mer på. Det er uansett ikke sikkert at du får disse oppgavene, jeg fikk for eksempel start og stopp fra to steder, samt tyverianlegg.

Lenke til kommentar

Du burde høre med andre elektrikere fra ditt område om hvordan fagprøven var der. I mitt område var det kun 3 forskjellige oppgaver, og hadde derfor relativt god oversikt over hva jeg burde forvente. Din lærlingplass har i utgangspunktet kun krav til å sende deg til fagprøven en gang. Hvis du stryker på denne velger likevel de fleste å gi flere sjanser, men dette er ikke påbudt. De færreste stryker på andre forsøk :)

 

Hvis du har svak forståelse for PLS og antenneanlegg er det selvsagt dette du burde lese mer på. Det er uansett ikke sikkert at du får disse oppgavene, jeg fikk for eksempel start og stopp fra to steder, samt tyverianlegg.

 

Ok tusen takk :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...