Gå til innhold

Klokking av XP2200

Woilef

Anbefalte innlegg

Skrevet

sitter her og skal klokke litt, har systemet i siggen og lurer på hvor lang jeg kan komme med dette. Har en

aero 7+ kjøler

http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl

og

en AXDA2200KV3C prossesor

det som bekymrer meg er at jeg bare finner en agp lock i biosen, ikke en pci, er det pci lock på dette hk`et, er det farlig uten....

så, er ganske nybegynner her så hvilke muliplier fsb burde jeg sette på?

vil også nevne at multiplieren er åpen på hk`et mitt så jeg får satt den nedover...

Setter pris på svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eg har 2 stk noname 256mb ddr

1 stk epox 8rda+

1 stk Xp2200+

1 stk Glacial tech igloo 2320 Pro

og fikk den opp til 2.09GHz dvs XP 2600+ Har ikke prøvd å gå høyere enda, skal skaffe bedre cpu vifte først. Cpu temp e no ca 38C

Skrevet

Med fbs så klokker du hele systemet, inkludert agp og pci. Noen ganger takler ikke agp'en at du klokker derfor er du nytt til og locke den. Correct me if im wrong.

Skrevet

Dette visste jeg ikke. Har riktig nok ikke klokket mye men er kansje lurt å sette på denne før jeg går for langt. Noen som vet hvor jeg gjør det??

Leita rundt i BIOSen men fant ikke noe jeg kunne skjønne hadde med dette å gjøre :shrug:

Jeg har Phoenix v6.00 PG BIOS.

[EDIT]Er kansje lurest i tanke på å få best ytelse å ikke locke disse før den feiler eller?[/EDIT]

Skrevet
eg har 2 stk noname 256mb ddr

1 stk epox 8rda+

1 stk Xp2200+

1 stk Glacial tech igloo 2320 Pro

og fikk den opp til 2.09GHz dvs XP 2600+ Har ikke prøvd å gå høyere enda, skal skaffe bedre cpu vifte først. Cpu temp e no ca 38C

Hvilke multiplier/ fsb innstillinger hadde du da? Har du Tbred A?

Skrevet

still ned MP så lang som mulig..så stiller du FSb opp så langt som mulig..etterpå stiller du MP litt og litt opp.. AGP/PCI lock er en funksjon som låser AGP/PCI hastigheten...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...