Gå til innhold

Olympus Camedia c-350. Problemer med overføring til PC.


Anbefalte innlegg

kjøpte et slikt kamera i dag. Svært fornøyd, men ikke med batterikapasiteten....borte med en gang. Tror det er bedre med oppladbare. Alle forslag mottas med takk.

Hadde også problemer med å tilkople til pc. Noen som vet hvor drivere til Windows XP kan skaffes???

Camedia Master 4.1 som fulgte med var ikke til hjelp. Har forsøkt å finne drivere på nett, men ikke lykkes. Har oppgradert de drivere for USB som tilhører XP (usbcam), men til ingen nytte. Liten vits med et kamera som ikke kan overføre bilder?

 

Veldig frustrert. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kameraet, og har også litt "problemer" med bildeoverføringen. Jeg har ikke installert noen drivere, windows2000 fant det selv.....

 

Men, av og til så klarer ikke programmet som jeg bruker "jacs paintshop photo album" å finne kameraet selv om det er koblet til.

Men fant ut at jeg da bare går på "min datamaskin" så står kameraet der som en flytbar disk, så kopiere jeg det bare videre til harddisken derfra, kanskje et tips du kan sjekke ut??

 

BTW!

Jeg kjøpte et 128 mb minnekort, merket er olympus. Jeg syntes kameraet er UTROLIG :-? treght til å bli "klart", altså når jeg har tatt et bilde, så tar det sinnsykt lang tid før jeg kan ta neste :x

Ikke akkurat kult på fest etc og man har tenkt å få litt action bilder, og må vente evigheter før kameraet er klart og motivet er borte :(

 

Noen som har dette kameraet og erfaringer, er deres også veldig treght på den måte? Eller er det noe jeg kan prøve å gjøre av innstillinger?!

 

Tips mottas med stor takk!

Lenke til kommentar

Ups :D

 

Glemte å svare deg på det med batterier.

Jeg har kjøpt meg en lader på El-kjøp til kr 199,- ink. 4 batterier.

 

Jeg syntes den bruker så utrolig lang tid på å lade :cry: (15 timer!!)

 

Så jeg bruker lader batterier, samt at jeg alltid har et par Ikea-batterier innen rekkvidde.. De er jo superbillige, 19 kr for 10 batterier, og de varer nesten lengre en laderbatteriene mine!

 

Ikea-batterier ble også "best-i-test" på TV2! Anbefaler de virkerlig varmt til å bruke sammen med dette kameraet i hvertfall...

 

Lykke til med fotograferingen din! :) :wink:

Lenke til kommentar

Tok en grov test her nå, kan ikke si om den er 100% korrekt, orker ikke ta det helt seriøst nå , er litt fyllesjuk etter i går 8)

 

Men her er ca. tallene

uten blitz 5 sekunder mellom hver avfyring.

med blitt ca 9 sekunder mellom hver avfyring ....

 

Syntes det er noe rimelig tregt!

 

MEN! kamera er knall som bare det på funksjonsmåte og bildekvalitet.

Alle bildene fra festen i går, både inne som ute ble helt knall i kvaliteten.

 

Så det er bare dette med dyrt minnekort og tregh oppsttart og tiden mellom hvert bilde som trekker ned syntes jeg.

Men gå for kameraet hvis du vil ha et bra 3 mil pix kamera, det koster jo just kr 2490 kr, og det er det verdt, samt en haug Ikea-batterier så er det bare å skyte i vei :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...