Gå til innhold

POWERPOINT: bildeserie i tilfeldig rekkefølge

Cherub

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallais!

Først en kort introduksjon. Jeg jobber i et firma der svært mye informasjon formidles i form av .ppt-presentasjoner. I forkant av disse presentasjonene er det ofte 5-10 minutter venting mens salen fylles opp med mennesker. Dette er ganske kjedelig for publikum, så det hadde vært bedre å fylle tiden med noe interessant.

Tanken er da å ha en link/knapp i powerpointpresentasjonen som starter et slideshow med bilder fra en forhåndsvalgt mappe. For at slideshowet ikke skal bli kjedelig, er det viktig at bildene kommer i tilfeldig rekkefølge hver gang, slik at vanlig slideshow vha. MS image viewer nok er utelukket. Er det noen måte man kan starte et slikt slideshow fra Powerpoint?

Mulig det er veldig basic, men jeg er intet fantom i Office-programvare ;).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knallbra svar, godt mulig jeg kan bruke det første programmet. Forøvrig leter jeg fremdeles etter et program som lar meg kjøre en bildeserie i tilfeldig rekkefølge, som nevnt i poste #1 ;].

Skrevet

En av skjermbeskytterne skal kunne vise tilfeldige bildefiler hvis jeg husker riktig. (Sånt er låst på de corporate-maskinene jeg har på jobb så jeg får ikke sjekket på noen timer). Ellers er det mange treff på google "random image viewer"

http://www.google.com/search?hl=en&source=hp&q=random+image+viewer&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=

men de går vel ikke inn og henter einstaka ppt-slides fra en ppt-fil tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...