Gå til innhold

På let etter bolig.... Dyrt Dyrt Dyrt.....


Anbefalte innlegg

Jeg er en dame på 33 år. Har fast jobb, kapital og 2 barn på 9 og 12 år.

Det har vært brudd lenge med eksen, men vi bor fortsatt i samme leilighet. Jeg sliter med å finne meg en leilighet nær her jeg bor.... Og mange av leilighetene blir for dyre, og etterspørselen på leiemarkedet er altfor stor.

 

Synes 11 000 kroner for en leilighet med to soverom blir altfor dyrt for meg. Da bruker jeg opp alle pengene jeg tjener bare i leien.

Eneste mulighet jeg har for å klare meg, er å bo alene i en liten leilighet med 1 soverom, ingen leiere vil ha meg boende i en liten leilighet med to barn, så har funnet ut at jeg må bo nær faren og at han må ha barna. En liten leilighet ligger på mellom 5000 - 9000 kroner, og det er mer enn nok å betale.

 

Kan noen gi meg noen råd, står i villrede, om hvilke boligtype jeg skal satse på å få leie?

Hva er best å gjøre i denne situasjonen?

Forholdsbrudd og barn og bolig er kompliserte saker. Og etterspørselen er enorm på markedet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet vi ikke hvor du vil bo. Men det er jo alltid det første man må jekke på. Åpenbart er det for dyrt og bo der du vil bo. Selv om jeg forstår at det er viktig og bo nærme barne faren av praktiske årsaker. Men man tilpasser seg det meste. Alt mellom 5 km og 2 mil kan være "nærme". Så første råd er og utvide område du ser på.

 

Det andre er, hvorfor vil du leie?

 

Du sier du kan klare mellom 5 og 9 000 i leie. Hva om du setter 7 - 8 000 i nedbetaling på lån (inkl husleie om du finner en som er lav nok). Da kan du nok låne rundt 1.3 mill ++. Kan du finne en 3 roms leilighet til den prisen er du jo på god vei!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...