VinterUlv Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 (endret) Hei alle motorfrelste! Jeg har vurdert å bytte hjelm en god stund, men har aldri funnet den typen jeg vil ha. Kravene mine er: - Så lett som mulig. - Gjerne med eller "klar for" headset for mobil. - Uttakbar innerside (vaskbar). - Støydemping? Jeg har spesielt vurdert en hjelm fra Nolan: N43 Air Classic denne har også solvisir på innsiden (da blir den vel ikke så utsatt for møkk?) Men jeg vet ikke hvor tung denne er. Noen som har erfaring med dette merket? Pris er selvfølgelig en del av pakken, men kom gjerne med innspill. Endret 22. april 2010 av VinterUlv
sake Skrevet 22. april 2010 Skrevet 22. april 2010 eller Men for å være alvorlig, jeg vil anbefale å bruke 2-3 tusen på en god hjelm minst. Det er ikke like god støyreduksjon i "billige" hjelmer og sånt men det vet du sikkert
VinterUlv Skrevet 22. april 2010 Forfatter Skrevet 22. april 2010 Regner med at en godt støyisolert hjelm også er litt tyngre? Den jeg har i dag veier 1350g. Det fungerer greit til korte turer, men kjenner det spesielt i nakken hvis jeg har hjelmen på lengre (lider litt under 'stressnakke'-syndromet). Derfor er en lett hjelm førsteprioritet. Men for øvrig et greit moment å ha med seg på lista.
mc-mann Skrevet 25. april 2010 Skrevet 25. april 2010 NYHET 2010: - Shoei XR-1100 Kjøpes her: http://www.mcsenteret.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå