Gå til innhold

Samsung I5700 Galaxy Spica, dårlig batteri?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg kan lese via siden amobil.no om at denne telefonen, Samsung I5700 Galaxy Spica, har et rimelig godt batteri. Dette har jeg dårlig erfaring med. Jeg har hatt mobilen i 3 dager nå, og batteriet har KUN klart seg i maks 12 timer, uten konstant bruk.

 

Kan legge til at jeg ladet opp mobilen, uten å slå den på, med en gang jeg fikk den. Og det i ca. 9-10 timer.

 

Hva kan da være feil? Evt. tips?

 

Mvh Khanh.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Opplevde det samme da den var helt ny, men konkluderte med at det var fordi jeg klådde usannsynlig mye på telefonen i begynnelsen. Av og på med WiFi, GPS osv :)

 

Det har bedret seg nå, som regel har jeg den koblet til PC på jobb hele dagen, og trenger kun å lade den hjemme en gang i løpet av helgen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg har også hatt problemer med merkelig høyt batteriforbruk enkelte ganger, og igjen merkelig lavt batteriforbruk ved andre anledninger. Jeg har prøvd å finne ett konkret svar på hvorfor det er sånn, men det viser seg at det kan være flere årsaker. At man har på gps, wifi, bluetooth, 3G, skjerm på max, bakgrunnsdata, osv. er ganske innlysende at vil trekke strøm. Men android har jo den egenskapen at systemet skal sove når det ikke blir brukt. Dette har altså ikke fungert optimalt for meg, eller noen ganger så fungerer det tydeligvis.

Etter å ha prøvd de fleste firmwares så har jeg akkurat nå slått meg til ro med Cyanogen mod 2.2 alpha 6. Den virker stabil og utrolig rask, og batteritiden er så bra som den burde være. Akkurat nå tester jeg uten å ha på 3g, bakgrunnsdata, og kun bruke wifi ved behov. Blir spennende å se hvor mange dager den klarer.

Jeg vet at det har vært en del bugs med telefonen, som f.eks at kamerabruk har gjort at cpu'en blir stående på full gass. Dette skal være ordnet på senere modda firmwares. Kan derfor trygt anbefale LeshaK kitchen, og da også roote telefonen. Samdroid forumet har svar på de fleste spørsmål rundt denne telefonen, og det er også der det omsider dukker opp en fullfungerende 2.2 froyo firmware. Glede seg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...