Gå til innhold

Bærbar PC! hvilke? HJELP!


Anbefalte innlegg

HEI!

 

nå er jo snart konfen og jeg har tenkt LENGE på å kjøpe ny PC, jeg skal ha bærbar.

jeg letet litt og så på dell jeg fant denne: Link Her

Pcen skal brukes til mye gaming, nå og fremtid, skolearbeid, kanskje litt jobbing med bilder, musikk og film. Jeg kommer ikke til å bytte pc på en stund etter å ha kjøt ny så de må være god å vare...

 

Jeg vil helst ikke bruke mer en 10.000 kr.

 

Tusen takk! vær så snill og diskuter den PCenn jeg viste og andre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HEI!

 

nå er jo snart konfen og jeg har tenkt LENGE på å kjøpe ny PC, jeg skal ha bærbar.

jeg letet litt og så på dell jeg fant denne: Link Her

Pcen skal brukes til mye gaming, nå og fremtid, skolearbeid, kanskje litt jobbing med bilder, musikk og film. Jeg kommer ikke til å bytte pc på en stund etter å ha kjøt ny så de må være god å vare...

 

Jeg vil helst ikke bruke mer en 10.000 kr.

 

Tusen takk! vær så snill og diskuter den PCenn jeg viste og andre!

 

Den pc-en du viste der, så veldig rå ut. Det virker som en topp pc det der. Dersom du vil gå for den, gå for den! :) Alienware er kjent for å ha veldig gode og råe pc-er.

 

Hvis den pc-en du viste er for dyr, har jeg en annen anbefaling:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-546NC/126811.3003/

Kraftpakke med 6GB RAM og Blu-ray

Packard Bell Easynote TJ75-JO-546NC

15,6" LED-skjerm

Intel Core i5 430M 2,26GHz

6GB RAM

500GB harddisk

ATI Radeon HD5650 1GB

Windows 7 Premium

Blu-ray-spiller

 

Mvh: Jan Inge (aka F2army)

Lenke til kommentar

Den jeg har funnet er ganske stor (17" og 3,2 kg), så det er først og fremst en gamingmaskin. Bilde kan du google etter vettu :)

 

Alienware er ikke innenfor budsjett, så glem den. Det er overpriset herfra og til h****** :D Du får merket og lite verdi for pengene.

 

EDIT: Og hvis jeg ikke nevnte det, er mitt alternativ det suverent beste mtp gamingytelse.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Den er fin den, men ikke i samme liga hva gjelder gamingytelse... Vil du heller ha en 15-16-tommer?

 

MSI GX640 086NE, lillebroren til den jeg forelso, er mindre, lettere (bare 2,7 kg og 15,4") og har ikke veldig mye dårligere gamingytelse (ATI Mobility Radeon HD 5850 skjermkort). Drar fortsatt alle dagens spill på ganske bra settings, i motsetning til ditt eksempel.

 

Lurer du på hvordan de ser ut, så kan du titte på siden til MSI.

Endret av E-asy1985
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med en av disse fra dell:http: //www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-bærbare-PC-er/studio-1747/pd.aspx?refid=studio-1747&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp ? Grafikkortet er ikke 100% (I alle fall ikke i forhold til Msi'en, som jeg foresten hører mye dritt om...)men den har mye bedre lyd og Touch-screen(?), mye hyggeligere pris og det er.. Dell! Er ikke helt sikker på om Touch-greiene er extra-utstyr, men den har mye kule greier som f.eks. anskiksgjennkenelse som passord osv. Dell-en kan du også få med i7 for bare 9.000!!! Vi er i samme siuasjon, og mine allternativ er Asus x77ja og Dell Studio 17. Jeg har litt strammere budskjett på ca. 8500 :p

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Hva hører du av dritt om MSIen? Begrunn litt da!

 

Dell'en er i samme båt som flere nevnte. Fin maskin, men ingen gamingråtass. Både Dell- og Asus-laptoper er det jevnt over lite problemer med, men ville lett valgt Asus'en mellom dem.

 

Men MSIen som jeg skryter sånn av, har jeg ikke testet selv. Men i rene specs er den et rått bra kjøp.

 

EDIT: Vanskelig å lage link, Wazza95? :tease:

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

Hva hører du av dritt om MSIen? Begrunn litt da!

 

Dell'en er i samme båt som flere nevnte. Fin maskin, men ingen gamingråtass. Både Dell- og Asus-laptoper er det jevnt over lite problemer med, men ville lett valgt Asus'en mellom dem.

 

Men MSIen som jeg skryter sånn av, har jeg ikke testet selv. Men i rene specs er den et rått bra kjøp.

 

EDIT: Vanskelig å lage link, Wazza95? :tease:

 

Jeg har ikke hatt noen erfaringer med MSI, men jeg har hørt at kvaliteten er under normalen.

Men i forhold til pris er det et scoooop! Grafikken er jo helt RÅ! og ja, E-asy, det med linker er vriene greier :p Er de foresten noen på for forumet som kan si noe negativt om den nye modellen av Dell Studio 17?? Varme og støy f.eks?

Endret av Wazza95
Lenke til kommentar

Her er hintet om å lage link. Marker tekst og trykk link.png:new_woot:

 

Har dessverre ingen førstehåndserfaring med den aktuelle Dell-maskinen. Har riktignok hatt en liten Dell tidligere som jeg var veldig fornøyd med; det samme med kundeservicen deres.

 

Ville dog ikke anbefalt en Dell Studio 17 til gaming. Det er adskillig billigere å velge andre, og du får med "bang for the buck" med andre merker.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

...pcen skal brukes til mye gaming, nå og fremtid...

 

...jeg vil helst ikke bruke mer en 10.000 kr...

 

Hvis du leser igjennom tråden din, så ser du at du har ett alternativ som skiller seg radikalt ut. MSI'en er fantastisk ytelsesmessig og gir mest for pengene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...