Gå til innhold

Skal Kjøpe Bærbar Pc Til 1-15000 kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal kjøpe med en bærbar pc som skal brukes til spill. Som f.eks spill som: CoD 4,5,6 osv.

 

 

PS: Vet at det er bedre/billigere å kjøpe stasjonær, men ville ha et pc som det er lett å ha med seg.

Mellom 10 000 - 15 000:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-18-tom-og-storre/hp-paviliondv8-1190eo/126827.3005/

Kraftpakke med Blu-Ray og Full HD-skjerm

HP Pavilion dv8-1190eo

18,4"Full HD-skjerm

Intel Core i7-720QM

4 GB DDR3 RAM

1000 GB harddisk

BluRay-leser

Fingeravtrykkleser

Fjernkontroll

 

 

Mellom 6000 - 9999:

http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/PackardBell-EasynoteTJ75-JO-546NC/126811.3003/

Kraftpakke med 6GB RAM og Blu-ray

Packard Bell Easynote TJ75-JO-546NC

15,6" LED-skjerm

Intel Core i5 430M 2,26GHz

6GB RAM

500GB harddisk

ATI Radeon HD5650 1GB

Windows 7 Premium

Blu-ray-spiller

Lenke til kommentar

Multicom Kunshan W860, 14 930,- (med 500GB 7200rpm HDD, 4GB RAM, 1600x900 (16:9) oppløsning og ATI Mobility Radeon HD 5870 1GB).

 

eller

 

MSI GX740 065NE, 9 869,- (med større skjerm (17"), litt kjipere prosessor, likt skjermkort (viktigst), lik harddisk, lik RAM, større batteri (9-celler))

 

 

Sistnevnte gir klart mest gamingytelse per krone, og er det beste kjøpet i mine øyne.

 

EDIT: Mitt billigste forslag banker livsskiten ut av det dyreste forslaget til F2army hva gjelder gamingytelse :D

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar

jeg kan ikke så veldig "mye" om pc, men helds skriv ned noen spesifikasjoner til pc'ene.. 9-15,000 kr

 

Står det ikke nok i parentesene? ATI MOBILITY RADEON HD 5870 er skjermkortet, som først og fremst bestemmer gamingytelsen. Sjekk linken - det er noe av det råeste du får av skjermkort til bærbare. Tro meg, det er et vanvittig bra kjøp. I linken ser du ant. FPS i mange aktuelle spill.

Lenke til kommentar

Hva vil du skal bli bedre da?

 

Hvis du ikke er fullt klar over hva som gjør en laptop til en bra gaminglaptop, så er det bare å spørre.

 

Grafikkortet i den du har foreslått. Grafikkortet i den jeg har foreslått.

 

Kort og godt er mitt forslag en gamingmaskin, med fokus på skjermkort (derfor svakere prosessor og mindre HDD og uten blu-ray). Ditt forslag er ikke det.

 

Grunnen til at jeg prøver å overbevise deg, er for ditt eget beste. Skal du ha en gamingmaskin, så burde du kjøpe en gamingmaskin :) Og du trenger ikke vente på flere forslag, for til 10 000 kr får du ikke en bedre gaminglaptop - end of story.

Endret av E-asy1985
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Ok... men denne: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/laptop-18-tom-og-storre/hp-paviliondv8-1190eo/126827.3005/#tabs

 

 

funker den da??? bra minne å god prossesor!!! jeg synter den ser bra ut... er den det da?

Hadde hørt på E-asy1985, minne og cpu har ikke så mye og si pr. dags dato i spill, skjermkort er nesten alt.

Jeg selv var overrasket over hvor billig den MSI faktisk var.

Hadde heller ikke kjøpt HP Pavilion, har ikke en positiv erfaring med dem, mye dårlig byggekvalitet og du får veldig mye crapwarez med i prisen.

 

Skal du bruke pcen til spilling, går du for den MSIen, enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Det er skjermkort som er høyeste faktoren i en gaming maskin, ikke prosessor og ram. Mer en 4 GB ram kommer du ikke til å trenge, så om det er 6, 8 eller 16 GB ram har fint lite og si.

 

Snakker kun av egen erfaring når jeg sier at HP pavilion har en tendens til å fort gå varm. Det har vert et såpass stort problem at maskinen til tider ikke vil starte igjen før den har fått avkjølt seg.

 

Med andre ord, du vil nok kunne spille på HP'n i og med at den ikke er helt udugelig, med Multicom Kunshan 860 vil være et mye bedre kjøp for deg om du vil ha en PC som også varer en stund (+ bedre ytelse over all)

Lenke til kommentar
Med andre ord, du vil nok kunne spille på HP'n i og med at den ikke er helt udugelig, med Multicom Kunshan 860 vil være et mye bedre kjøp for deg om du vil ha en PC som også varer en stund (+ bedre ytelse over all)

 

Om du vil ha i pose og sekk så velger du Multicom Kunshan-laptopen, ja. Det blir ganske nøyaktig 5k dyrere enn MSI'en, men du får samme i7-prosessor som sitter i HP'en (som du tydeligvis liker), men samme skjermkort som i MSI'en.

 

Så igjen, HP'en er en fin PC, men den gir dårlig med gamingytelse for pengene.

 

Igjen sier jeg også at MSI'en gir vanvittig med "bang for the buck". Nesten merkelig at den er priset så lavt, spør du meg. Fin og se på er den også (google for bilder, finnes ikke i hos amentio.no).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal kjøpe med en bærbar pc som skal brukes til spill. Som f.eks spill som: CoD 4,5,6 osv.

 

 

PS: Vet at det er bedre/billigere å kjøpe stasjonær, men ville ha et pc som det er lett å ha med seg.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591315

 

Produktbeskrivelse Acer Aspire 8943G-728G1TBN - Core i7 720QM 1.6 GHz - 18.4" TFT

Dimensjoner (BxDxH) 44 cm x 29.5 cm x 4.4 cm

Vekt 4.6 kg

Systemtype Notebook

Innebygde enheter Subwoofer, trådløs LAN-antenne, Bluetooth-antenne, fem høyttalere

Innebygd sikkerhet Fingeravtrykksleser

Prosessor Intel Core i7 720QM / 1.6 GHz ( Quad-Core )

Cache-minne 6 MB - L3 Cache

RAM 8 GB (installert) / 16 GB (maks.) - DDR3 SDRAM - 1067 MHz ( 4 x 2 GB )

Kortleser 5 i 1

Harddisk 500 GB - 5400 opm

Harddisk (nr. 2) 500 GB - 5400 opm

Optisk lagring DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM / BD-ROM - integrert

Skjerm 18.4" TFT 1920 x 1080 - CineCrystal

Grafikk-kontroller ATI Mobility Radeon HD 5850

Videominne 1 GB

Lydutgang Lydkort

Nettverkstilknytning Nettverksadapter - Ethernet, Fast Ethernet, Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b, IEEE 802.11g, IEEE 802.11n (draft), Bluetooth 2.1 EDR

Trådløs NIC Acer InviLink Nplify

Notebook-kamera Integrert - 1,3 Megapiksler

Inn-enhet Tastatur, touchpad

Strømforsyning AC 120/230 V ( 50/60 Hz )

Batteri Litiumion

Levetid (inntil) 3 time®

Operativsystem Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Edition - Dansk / Engelsk / Finsk / Norsk / Svensk

Miljøstandarder ENERGY STAR-kvalifisert

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den er helt ok du har valgt der, utenom

1. 5400 rpm harddisk

2. Svakere skjermkort enn hva du kan få for den prisen.

 

Multicom Kunshan er nevnt tidligere og her har jeg konfigurert den sånn jeg mener den gir mest for penga.

11w97bd.png

 

Kan begrunne de viktigste konfigurasjonene:

Skjerm: Byttet denne til et hakk dyrere for litt høyere oppløsning samt non-glare skjerm, vil ikke kjøpt en full HD-skjerm av 2 grunner. De er at 1. Direkte ubehagelig og bruke en pc på skrivebordet som har 15,6 tommers skjerm og 1920x1080 oppløsning, 2. Det er greit at skjermkortet ikke trenger og stresse med de høyeste oppløsningene.

 

Harddisk: Valgt en med 7200rpm for bedre hastighet.

 

Skjermkort: Forunder kansje mange dette valget, men ytelsemessig er det veldig lite forskjell på gtx285m og 5870, eneste forskjellen er at 5870 har støtte for DX11. Foreløpig er det KUN 6 spill som støtter DX11. Får bestemme selv om du synes det er verdt 700 kroner ekstra for den støtten. (Kilde: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&3dmark01=1&3dmark03=1&3dmark05=1&3dmark06=1&archive=0&benchmark_values=0&cinebench10_ogl=&condensed=0&crysis=&doom3=&dx10=0&fear=&month=&multiplegpus=0&or=&professional=0&search=&sort=3dmark06&vantage3dmark=&vantage3dmarkgpu=)

 

 

Resten kan du jo justere selv, men noe mer gamingytelse vil du ikke få ved og velge den ene over den andre utover de valgene jeg har valgt her.

Endret av Slettet+3165
Lenke til kommentar

Den er helt ok du har valgt der, utenom

1. 5400 rpm harddisk

2. Svakere skjermkort enn hva du kan få for den prisen.

 

Multicom Kunshan er nevnt tidligere og her har jeg konfigurert den sånn jeg mener den gir mest for penga.

11w97bd.png

 

Kan begrunne de viktigste konfigurasjonene:

Skjerm: Byttet denne til et hakk dyrere for litt høyere oppløsning samt non-glare skjerm, vil ikke kjøpt en full HD-skjerm av 2 grunner. De er at 1. Direkte ubehagelig og bruke en pc på skrivebordet som har 15,6 tommers skjerm og 1920x1080 oppløsning, 2. Det er greit at skjermkortet ikke trenger og stresse med de høyeste oppløsningene.

 

Harddisk: Valgt en med 7200rpm for bedre hastighet.

 

Skjermkort: Forunder kansje mange dette valget, men ytelsemessig er det veldig lite forskjell på gtx285m og 5870, eneste forskjellen er at 5870 har støtte for DX11. Foreløpig er det KUN 6 spill som støtter DX11. Får bestemme selv om du synes det er verdt 700 kroner ekstra for den støtten. (Kilde: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&3dmark01=1&3dmark03=1&3dmark05=1&3dmark06=1&archive=0&benchmark_values=0&cinebench10_ogl=&condensed=0&crysis=&doom3=&dx10=0&fear=&month=&multiplegpus=0&or=&professional=0&search=&sort=3dmark06&vantage3dmark=&vantage3dmarkgpu=)

 

 

Resten kan du jo justere selv, men noe mer gamingytelse vil du ikke få ved og velge den ene over den andre utover de valgene jeg har valgt her.

ROCESSOR One® Intel™ i7-620M(2.66GHz,4MB,Dual Core,35W) redigere

OPERATING SYSTEM Ekte Windows® 7 Professional (32Bit OS) Recovery DVD included - Norwegian redigere

GRAFIKKORT 1 GB NVIDIA Quadro FX 880M (with 1GB dedicated memory) 35W redigere

SECURITY SOFTWARE Norwegian Trend Micro™ Internet Security (30 day subcription) AntiVirus Software redigere

LCD 15.6in High Definition+ (1600 x 900) White Led LCD Panel redigere

MEMORY 4GB (2x2GB) 1066MHz DDR3 Dual Channel Memory redigere

HARD DRIVE 320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive redigere

WIRELESS CONNECTIVITY Wireless : Not Inlcuded redigere

OPTICAL DRIVE 8X DVD+/-RW Drive with Roxio and Power DVD Included redigere

BLUETOOTH Dell™ Wireless 375 Bluetooth redigere

FINGERPRINT READER No Security Included redigere

INTEGRATED CAMERA & MICROPHONE Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Microphone redigere

PRIMARY BATTERY Battery : Primary 6-cell 60W/HR redigere

KEYBOARD Internal Norwegian (Qwerty) Keyboard redigere

CARRY CASES No Carry Case redigere

POWER ADAPTER Worldwide 130W AC Adapter with European Power Cord redigere

COLOR CHOICE White Led Silver LCD Back Cover redigere

Tilbehør

Tjenester og Programvare

SUPPORT SERVICES 3 Year Warranty - NBD redigere

MOBILITY CompleteCare not selected redigere

SYSTEM MEDIA No Precision Resource CD redigere

WINDOWS LIVE Windows Live redigere

Også inkludert i ditt system

Base Precision M4500 : Standard Base

Leveringsdokumenter Norwegian Shipping Docs

Gedis Bundle Reference W05M4502

Standard Garanti 3Yr Basic Warranty – Next Business Day

System Management No Client Systems Management

Bestillingsinformasjon Precision Order- Norway

Labels Intel™ Core Label I7

Instant On Precision ON Reader

 

h

Endret av gonnka
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Den er helt ok du har valgt der, utenom

1. 5400 rpm harddisk

2. Svakere skjermkort enn hva du kan få for den prisen.

 

Multicom Kunshan er nevnt tidligere og her har jeg konfigurert den sånn jeg mener den gir mest for penga.

11w97bd.png

 

Kan begrunne de viktigste konfigurasjonene:

Skjerm: Byttet denne til et hakk dyrere for litt høyere oppløsning samt non-glare skjerm, vil ikke kjøpt en full HD-skjerm av 2 grunner. De er at 1. Direkte ubehagelig og bruke en pc på skrivebordet som har 15,6 tommers skjerm og 1920x1080 oppløsning, 2. Det er greit at skjermkortet ikke trenger og stresse med de høyeste oppløsningene.

 

Harddisk: Valgt en med 7200rpm for bedre hastighet.

 

Skjermkort: Forunder kansje mange dette valget, men ytelsemessig er det veldig lite forskjell på gtx285m og 5870, eneste forskjellen er at 5870 har støtte for DX11. Foreløpig er det KUN 6 spill som støtter DX11. Får bestemme selv om du synes det er verdt 700 kroner ekstra for den støtten. (Kilde: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&3dmark01=1&3dmark03=1&3dmark05=1&3dmark06=1&archive=0&benchmark_values=0&cinebench10_ogl=&condensed=0&crysis=&doom3=&dx10=0&fear=&month=&multiplegpus=0&or=&professional=0&search=&sort=3dmark06&vantage3dmark=&vantage3dmarkgpu=)

 

 

Resten kan du jo justere selv, men noe mer gamingytelse vil du ikke få ved og velge den ene over den andre utover de valgene jeg har valgt her.

ROCESSOR One® Intel™ i7-620M(2.66GHz,4MB,Dual Core,35W) redigere

OPERATING SYSTEM Ekte Windows® 7 Professional (32Bit OS) Recovery DVD included - Norwegian redigere

GRAFIKKORT 1 GB NVIDIA Quadro FX 880M (with 1GB dedicated memory) 35W redigere

SECURITY SOFTWARE Norwegian Trend Micro™ Internet Security (30 day subcription) AntiVirus Software redigere

LCD 15.6in High Definition+ (1600 x 900) White Led LCD Panel redigere

MEMORY 4GB (2x2GB) 1066MHz DDR3 Dual Channel Memory redigere

HARD DRIVE 320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive redigere

WIRELESS CONNECTIVITY Wireless : Not Inlcuded redigere

OPTICAL DRIVE 8X DVD+/-RW Drive with Roxio and Power DVD Included redigere

BLUETOOTH Dell™ Wireless 375 Bluetooth redigere

FINGERPRINT READER No Security Included redigere

INTEGRATED CAMERA & MICROPHONE Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Microphone redigere

PRIMARY BATTERY Battery : Primary 6-cell 60W/HR redigere

KEYBOARD Internal Norwegian (Qwerty) Keyboard redigere

CARRY CASES No Carry Case redigere

POWER ADAPTER Worldwide 130W AC Adapter with European Power Cord redigere

COLOR CHOICE White Led Silver LCD Back Cover redigere

Tilbehør

Tjenester og Programvare

SUPPORT SERVICES 3 Year Warranty - NBD redigere

MOBILITY CompleteCare not selected redigere

SYSTEM MEDIA No Precision Resource CD redigere

WINDOWS LIVE Windows Live redigere

Også inkludert i ditt system

Base Precision M4500 : Standard Base

Leveringsdokumenter Norwegian Shipping Docs

Gedis Bundle Reference W05M4502

Standard Garanti 3Yr Basic Warranty – Next Business Day

System Management No Client Systems Management

Bestillingsinformasjon Precision Order- Norway

Labels Intel™ Core Label I7

Instant On Precision ON Reader

 

h

2 ting.

FX 880M er noen hakk svakkere

32-bits OS?

 

En siste ting, hva ble prisen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

http://www.multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10577604;c:100560;fl:0

 

Ville satset på denne vist jeg var deg, særlig vist du skal spille... større skjerm + skjermen har full HD som standard. den hadde soleklart blitt mitt valg;)

 

jeg tenkte selv å kjøpe Multicom Kunshan X8100, sykt heftig maskin!!! :love:

Full HD er jo greit det, men pr. dags dato sliter de fleste bærbare skjermkort og dra en del spill noe høyere enn medium på full HD-kvalitet. Da syns jeg personlig det er bedre med litt lavere oppløsning og høyere grafikk.

Lenke til kommentar

Full HD er jo greit det, men pr. dags dato sliter de fleste bærbare skjermkort og dra en del spill noe høyere enn medium på full HD-kvalitet. Da syns jeg personlig det er bedre med litt lavere oppløsning og høyere grafikk.

 

Det er jeg forsåvidt enig i; Jeg mener man heller bør moderere skjermens oppløsning litt på bærbare til spilling, hvis ikke kortet er helt topp. Det er bedre at skjermkortet får en sjanse til å dra spillene på skjermens "native" oppløsning.

 

Når det er sagt, så vil kort som GTX 285M eller HD 5870 fint klare de fleste spill på maks oppløsning og detaljer, selv på 1920 x 1080. Det er gjengangere som Crysis og Empire Total War + et par til, som er problematisk å dra på full guffe. Til det trengs SLI.

Lenke til kommentar

Den er helt ok du har valgt der, utenom

1. 5400 rpm harddisk

2. Svakere skjermkort enn hva du kan få for den prisen.

 

Multicom Kunshan er nevnt tidligere og her har jeg konfigurert den sånn jeg mener den gir mest for penga.

11w97bd.png

 

Kan begrunne de viktigste konfigurasjonene:

Skjerm: Byttet denne til et hakk dyrere for litt høyere oppløsning samt non-glare skjerm, vil ikke kjøpt en full HD-skjerm av 2 grunner. De er at 1. Direkte ubehagelig og bruke en pc på skrivebordet som har 15,6 tommers skjerm og 1920x1080 oppløsning, 2. Det er greit at skjermkortet ikke trenger og stresse med de høyeste oppløsningene.

 

Harddisk: Valgt en med 7200rpm for bedre hastighet.

 

Skjermkort: Forunder kansje mange dette valget, men ytelsemessig er det veldig lite forskjell på gtx285m og 5870, eneste forskjellen er at 5870 har støtte for DX11. Foreløpig er det KUN 6 spill som støtter DX11. Får bestemme selv om du synes det er verdt 700 kroner ekstra for den støtten. (Kilde: http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-List.844.0.html?&3dmark01=1&3dmark03=1&3dmark05=1&3dmark06=1&archive=0&benchmark_values=0&cinebench10_ogl=&condensed=0&crysis=&doom3=&dx10=0&fear=&month=&multiplegpus=0&or=&professional=0&search=&sort=3dmark06&vantage3dmark=&vantage3dmarkgpu=)

 

 

Resten kan du jo justere selv, men noe mer gamingytelse vil du ikke få ved og velge den ene over den andre utover de valgene jeg har valgt her.

ROCESSOR One® Intel™ i7-620M(2.66GHz,4MB,Dual Core,35W) redigere

OPERATING SYSTEM Ekte Windows® 7 Professional (32Bit OS) Recovery DVD included - Norwegian redigere

GRAFIKKORT 1 GB NVIDIA Quadro FX 880M (with 1GB dedicated memory) 35W redigere

SECURITY SOFTWARE Norwegian Trend Micro™ Internet Security (30 day subcription) AntiVirus Software redigere

LCD 15.6in High Definition+ (1600 x 900) White Led LCD Panel redigere

MEMORY 4GB (2x2GB) 1066MHz DDR3 Dual Channel Memory redigere

HARD DRIVE 320GB (7,200rpm) Serial ATA Hard Drive redigere

WIRELESS CONNECTIVITY Wireless : Not Inlcuded redigere

OPTICAL DRIVE 8X DVD+/-RW Drive with Roxio and Power DVD Included redigere

BLUETOOTH Dell™ Wireless 375 Bluetooth redigere

FINGERPRINT READER No Security Included redigere

INTEGRATED CAMERA & MICROPHONE Integrated 2.0 Mega Pixel Camera with Microphone redigere

PRIMARY BATTERY Battery : Primary 6-cell 60W/HR redigere

KEYBOARD Internal Norwegian (Qwerty) Keyboard redigere

CARRY CASES No Carry Case redigere

POWER ADAPTER Worldwide 130W AC Adapter with European Power Cord redigere

COLOR CHOICE White Led Silver LCD Back Cover redigere

Tilbehør

Tjenester og Programvare

SUPPORT SERVICES 3 Year Warranty - NBD redigere

MOBILITY CompleteCare not selected redigere

SYSTEM MEDIA No Precision Resource CD redigere

WINDOWS LIVE Windows Live redigere

Også inkludert i ditt system

Base Precision M4500 : Standard Base

Leveringsdokumenter Norwegian Shipping Docs

Gedis Bundle Reference W05M4502

Standard Garanti 3Yr Basic Warranty – Next Business Day

System Management No Client Systems Management

Bestillingsinformasjon Precision Order- Norway

Labels Intel™ Core Label I7

Instant On Precision ON Reader

 

h

2 ting.

FX 880M er noen hakk svakkere

32-bits OS?

 

En siste ting, hva ble prisen?

 

prisen ble 14 950,00 kr så mente jeg ikke fx 880m

mente 1 GB NVIDIA Quadro FX 1800M (with 1GB dedicated memory) 45W

også 64Bit OS ikke 34

Lenke til kommentar

Quadro FX - kortene er "proff" kort, som er optimalisert til seriøse 3D/Cad/ renderingsprogrammer. Driverne til disse kortene likeså. Det betyr at de kan ha mangelfull støtte til en del spill. Bare for å oppklare evt. misforståelser.

 

Ellers er jeg enig i HenrikPC's oppsett av W860 - bare at jeg ville ha valgt en SSD og HD 5870. Sistnevnte bare for å få DX11 støtte, men det er ikke noe kritisk valg, føler jeg.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...