Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg har en bilforsterker på 4x100w hvor stor subwoofer kan jeg ha for å få bra ytelse?

Marsji

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bilforsterker på 4x100w hvor stor subwoofer kan jeg ha for å få bra ytelse? Jeg tenker litt på å kjøpe 2x400w subwoofere, blir dette for stort? er det nok med bare 1x400w? trenger litt hjelp smile.gif takk på forhånd alle sammen som vil hjelpe meg smile.gif

Videoannonse
Annonse
Skrevet

1x 400w RMS er ofte nok ja, det er heftigere enn du tror. Hvordan forsterker er det?? Kjøp en sub med doble spoler, også må du brokoble 4-kanaleren din til 2 kanaler. ;) (correct me if I'm wrong anyone...)

Skrevet

1x 400w RMS er ofte nok ja, det er heftigere enn du tror. Hvordan forsterker er det?? Kjøp en sub med doble spoler, også må du brokoble 4-kanaleren din til 2 kanaler. wink.gif (correct me if I'm wrong anyone...)

Jeg har en GAS forsterker med 4-kanaler, der jeg bruker 1 kanal til hver av hattehøytalerne mine, og har da 2 jeg ikke bruker. men hva er en brokobling? er ganske fresh innen dette :)

Skrevet

Du må oppgi HVILKEN forsterker du har for at vi skal kunne hjelpe deg...

Og skal du bruke den forsterkeren KUN til sub? Hvor stor(e) sikringer har forsterkeren?

Hva har du ellers av høyttalere og forsterker?

Hvis forsterkeren yter 4x100w rms, så yter den ca 2x200w rms bokoblet, så da passer det best med sub som tåler 200w rms eller MINDRE, og det bør også være sub med høy følsomhet.

Skrevet

Du må oppgi HVILKEN forsterker du har for at vi skal kunne hjelpe deg...

Og skal du bruke den forsterkeren KUN til sub? Hvor stor(e) sikringer har forsterkeren?

Hva har du ellers av høyttalere og forsterker?

Hvis forsterkeren yter 4x100w rms, så yter den ca 2x200w rms bokoblet, så da passer det best med sub som tåler 200w rms eller MINDRE, og det bør også være sub med høy følsomhet.

er ikke sikker på hvor stor sikring det er i forsterkeren, og jeg kommer til å bruke den til 2 hattehøytalere fra Kicker og suben, eller burde jeg ha en egen forsterker til suben?

jeg tenker litt på denne suben:

12" Subwoofer

* 30Oz Magnet

* 1.5" Single Voice Coil

* 400W Max Power

* Respons: 30-2000Hz

* Sensitivitet: 90dB

* Metalbasket, lakkert i sølv.

* Injected PP Cone med Rubber surround

Skrevet

Skal du ha sub baki, så bør du fjerne hatthylle høyttalerene, eller bygge kasser til dem, så de ikke påvirkes av trykke fra suben... Det er foran du sitter og kjører, og da er det der du skal ha lyden... du snur vel ikke ryggen til hvis du er på konsert feks??

Suben bør helt klart ha en egen monoforsterker ja, og hvis du oppgir hvilken merket den suben har, så blir det lettere å hjelpe deg med tanke på egen erfaring.

Hvis du sier hvor mye du er villig til å bruke på dette, og hvordan lyd du liker, så blir det også lettere å guide deg på rett vei ;)

Skrevet

merke på min forsterker som jeg har nå er GAS :p jeg er glad i å høre på trance, elektro, og party musikk sjenerelt. jeg kan gjerne bruke litt cash i dette, men ikke så veldig mye mer enn 3000 :p

Skrevet

tror for det første ikke at den forsterkern leverer 400w rms. Heller 400w maks. Noe som også subn støtter. Så forsterkern klarer nok å dra det elementet så lenge forsterkern kan brokobles

Skrevet

merke på min forsterker som jeg har nå er GAS :p jeg er glad i å høre på trance, elektro, og party musikk sjenerelt. jeg kan gjerne bruke litt cash i dette, men ikke så veldig mye mer enn 3000 :p

Da må du nok ut på bruktmarkedet å lete hvis du skal ha sub og forsterker.

Den GAS forsterkeren er nok ikke brukendes til noen sub, ihverfall ikke hvis du skal kunne utnytte suben skikkelig.

Skrevet

okey :) takk alle sammen for så raske svar :) jeg lurer da litt på om jeg skal kjøpe en til forsterker til en sub jeg skal ha :) så får jeg se hvordan ting går :) legger inn en tråd hvis det er noe mer jeg lurer på:) igjen takk skal dere ha alle sammen! :D

en liten ting til, noen som har en fin nettside hvor det kan bli kjøpt brukte forsterkere og subwoofere? jeg titter allerede på Finn.no, men finner ikke så mye i mitt område :)

Skrevet (endret)

Jeg har kjøpt både spiller, frontsett og sub av privatpersoner på Bilstereoforumet.no (brukernavnet mitt er TakeTheTime, du ser meg nok ;)) - gode handler jeg har gjort.

Fått MYE for penga, og det er mye aktivitet der så du finner det meste innen bilstereo...

Endret av Carisma'03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...