Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

forvirrende signaler fra jente. Trenger hjelp til tolkning.


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en gutt på 16 år (1. klasse VGS) som har litt miksede tanker om noe:

 

Det er da en jente jeg går i klasse med som jeg er ganske god venn med, som jeg føler gir meg miksede signaler. For 2 måneder siden spurte hun om jeg ble med på fest, og jeg takket selvfølgelig ja (vi er bare venner). Siden vi kom sammen fikk vi spørsmål om vi var sammen, og før jeg rakk og svare så sa hun: neida, vi er bestevenner. Resten av festen gikk egentlig ganske bra, og vi hadde det ganske gøy.

 

Jeg er alltid veldig snill med henne, hjelper henne hvis hun trenger det, og sier ja 99% av gangene hun spør meg om jeg kan gjøre noe med henne, bli med henne et sted, eller lignende.

 

Men de 3-4 siste ukene føler jeg ting har blitt veldig rart.

 

1. Hun sa hei og gir klem til ALLE på en fest hun er på, utenom meg. Og hun så såvidt på meg, og det virket som hun bare forventet i tillegg at jeg skal gi henne sprit (?)

2. Hvis jeg kommer bort og sier hei og såvidt er borti henne klikker det for henne, og hun sier IKKE RØR MEG

3. Vi har en del felles venner, og før pleide vi å være en gjeng. Nå virker det mer som hun drar dem med seg og lar meg bare være igjen.

4. Det eneste jeg kommer på av sosial omgang med henne de siste ukene er: Hun spør om jeg har lader til skolepc, hun spør om jeg har gjort diverse lekser (som jeg gidder sende), hun spør om jeg vet om fester (hun sier aldri noe til meg..)

 

Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal oppføre meg rundt henne lenger. Kan det være at min beste venninne utnytter meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slutt å vær mr. Niceguy! Mener ikke at du skal være slem, men du er ikke tjeneren hennes elns. Om hu i tillegg er sånn mot deg så ser jeg ingen grunn til å være så snill tilbake. Du trenger ikke å være frekk eller noe sånt, men du må tørre å si nei.

 

Enten prøver hu og være veldig hard2get, eller så bare utnytter hu deg.

Lenke til kommentar

Slutt å vær mr. Niceguy! Mener ikke at du skal være slem, men du er ikke tjeneren hennes elns. Om hu i tillegg er sånn mot deg så ser jeg ingen grunn til å være så snill tilbake. Du trenger ikke å være frekk eller noe sånt, men du må tørre å si nei.

 

Enten prøver hu og være veldig hard2get, eller så bare utnytter hu deg.

 

enig med Sir-Andy..

ikke vært tjeneren hennes, begynn å ignorer hun litt og se hvordan hun reagerer ;)

Lenke til kommentar

Det der hørest nok ut som at hun utnytter deg. Men siden du sier at det er bare nå i det siste at hun har vært litt sånn fraværende, kan det jo være fordi noen av vennene hennes (eller kanskje en gutt hun liker) har sagt noe stygt om deg? Slik at, hvis de får vite at hun henger med deg, så blir hun også fryst ute av "gjengen"..?

 

Grunnen til at jeg trekker sånne konklusjoner er fordi dette er veldig typisk i den alderen der..

Lenke til kommentar

Får kjøre hardt mot hardt...som andre har sagt, mindre mr. niceguy og mer hard to get/selvsikker attitude.

 

For meg høres det ut som at hun har parkert deg trygt i vennesonen, og bruker deg til whatever formål hun har (lekser, finne fester, etc). Personlig hadde jeg fyrt på alle pluggene så fort jeg hadde merket holdningen hennes, men så er jo vi alle forskjellige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...