Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tysk dialog med lærer, muntlig


Anbefalte innlegg

Hei folkens! :thumbup:

 

Jeg skal ha tysk muntlig nå på tirsdag. Del 1 er framføring av ett tema. Den har jeg stålkontroll på nå, men trenger litt hjelp til del 2, som jeg skal ha en dialog med lærer. Vi kan få to ulike scenarioer. Det blir bestemt etter del 1.

Her er oppgavene: (Kanskje litt knotete oversatt, men det skal uansett vere greit å skjønne uansett)

 

Person A

De kommer inn i garasjen. Du ønsker å hente Fiat 600th. Du har brakt ham i forrige uke. Vindusviskerne var ikke i arbeid. Fiat er bare en måned gammel, og fortsatt har garanti.

Din partner / partneren din jobber på verkstedet

 

Person B

De arbeider i en garasje. Kunde A / En kunde kommer til å plukke opp sin Fiat 600th Vindusviskerne var ikke i arbeid. Det er nå et lite problem: En kollega av deg, en mekaniker som har gjort en prøvekjøring med Fiat og hadde en ulykke. Bilen er helt ødelagt. En reparasjon vil koste rundt 4000 euro.

Partneren din er kunden.

 

Du er person B. Læreren er person A.

 

 

Person A

De kommer inn i vertshuset. Du og din kone ønsker å spise godt og overnatte. Du må finne ut om dette er mulig. Der det er mulig alt er avtalt.

Din partner / partneren din jobber på vertshuset.

 

Person B

Du jobber i en restaurant. En kunde og hans kone kommer for å spise godt og overnatte. Det er nå et lite problem: du har kun ett rom tilgjengelig, et enkeltrom. Du vil likevel finne en løsning.

Partneren din er kunden.

 

Du er person B. Læreren er person A.

 

Trenger tips til løsninger, og ikke minst temagloser som kan vere gull verdt!

Til slutt kan jeg jo føye til at jeg går i 10. klasse, og satser på minimum 5, optimalt sett 6. Altså jeg går for 6!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...