Ballestikk Skrevet 15. april 2010 Del Skrevet 15. april 2010 (endret) Hei pcen min klikker og får horisontale eller vartikale blå streker på skjermen (Bluescreen). Så restarter den seg Problemet har vært før, men da ordnet jeg det ved å skjekke alle kabler inne i pcen. Det har jeg også nå, men etter TG har det kommet veldig mange ganger. Problemet oppstår uregelmessig, noe derer kan se på bluescreen dumpen. Specs: ASUS M4A78LT-M LE 760G AM3 M-ATX AMD ATHLON II X3 425 2.7GHZ 1.5MB SOCKET AM3 BOX SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB CORSAIR 4GB DDR3 XMS3 DHX PC10600 1333MHZ CL9 (2X2GB) Vertex RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP Samsung SH-D163B - DVD-ROM-stasjon - Serial ATA Her er printscreen fra bluescreenview: For meg ser det ut som det er en driver som foresaker problemet. Hvis det er noe mer dere lurer på så er det bare å spørre. På forhånd tusen takk! Endret 17. april 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 18. april 2010 Forfatter Del Skrevet 18. april 2010 (endret) Kan ikke en løsning bare å legge inn Windows XP? EDIT: Skal prøve å innstallere winXP-64bit idag Endret 19. april 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 20. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 20. mai 2010 HEi, hvis dere tar en titt på de nederste postene i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1200358&st=0&gopid=15675209entry15675209 Og hjelper meg med å fikse minneinnstillingene hadde det vært fint. Lenke til kommentar
Adjin Skrevet 20. mai 2010 Del Skrevet 20. mai 2010 (endret) Neppe noe vits å installere windows xp, er hardware-relatert, mest sansynlig minnebrikke. Last ned memtest og se om du får feil. Kan prøve med kun en minnebrikke, sjekk at de står godt i. Ellers god guide her: http://www.sevenforums.com/crash-lockup-debug-how/35349-2-int-stop-0x124-what-means-what-try.html Edit: Ang minneoppsett, det er ikke ditt problem om det ikke funker, finner du feil på dem så få dem byttet, er mulig at å endre spenning eller klocke dem ned litt vil funke, men det er ikke problemet, du har kjøpt et produkt og det funker ikke som det skal og da er det de som solgte deg minnebrikkene sitt problem å fikse dem. Sjekk først med memtest, får du noen feil i det hele tatt er det bare å sende dem tilbake. Endret 20. mai 2010 av Adjin Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 21. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2010 Neppe noe vits å installere windows xp, er hardware-relatert, mest sansynlig minnebrikke. Last ned memtest og se om du får feil. Kan prøve med kun en minnebrikke, sjekk at de står godt i. Ellers god guide her: http://www.sevenforu...s-what-try.html Edit: Ang minneoppsett, det er ikke ditt problem om det ikke funker, finner du feil på dem så få dem byttet, er mulig at å endre spenning eller klocke dem ned litt vil funke, men det er ikke problemet, du har kjøpt et produkt og det funker ikke som det skal og da er det de som solgte deg minnebrikkene sitt problem å fikse dem. Sjekk først med memtest, får du noen feil i det hele tatt er det bare å sende dem tilbake. OK, takk for svar har kjøpt dem på Dustinhome.no, de pleier ikke å være noe grinete når det gjelder retur. Men skal jeg prøve med en og en brikke slik at jeg får testa begge, eller skal jeg teste med begge samtidig? Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 25. mai 2010 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2010 (endret) Har kjørt gjennom Memtest86 nå med begge rambrikkene inni. Fikk ingen feil. Tok ogaå og oppdaterte BIOSen til nyeste versjon. Endret 25. mai 2010 av Ballestikk Lenke til kommentar
Ballestikk Skrevet 7. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2011 Til infromasjon så har pcen fungert helt fint etter BIOS oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå