Gå til innhold

SIM for vanlig abo. i mobilt bredbånd USB-modem


Anbefalte innlegg

Etter noe missnøye med mobilt bredbånd "fritid" fra Netcom skaffet jeg meg istedet kablet bredbånd og ba om å få endret "fritid" til "kontant", slik jeg har mulighet å bruke mobilt bredbånd på reise/hytten o.l. Dette koster imidlertid 2 kr. pr. MB.

På mitt vanlige mobilab. fra Chess betaler jeg en datapris på 0,98 pr. MB med makspris 20 kr pr dag, noe som gjør det mye rimeligere å benytte dette alternativet. Men når jeg setter inn mitt chess SIM i USB-modemet får jeg ikke koblet meg på nett. Modemet skal ikke være operatørlåst og Chess og Netcom opererer i samme nett.

 

Noen som har en forklaring på hvorfor det ikke fungerer eller forslag til løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Modemet skal ikke være operatørlåst og Chess og Netcom opererer i samme nett.

 

Mobilt Bredbånd, i likhet med vanlige mobiltelefoner er operatørlåst. Jeg antar ut ifra den informasjonen du gav, at du har et Netcom-abonnement. Ring 05050 så får du nok hjelp til det.

Det vil ikke fungere med Chess, fordi det er en annen operatør, selv om de har samme nett. Du ser det samme hvis du setter et Chess sim-kort i en Netcomtelefon.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Svar fra netcom var at hverken Netcom eller produsenten Huawei hadde noen operatørlåsekode på disse modemene. Resultatet ble å sende modemet til leverandøren Moobi for manuell opplåsing, og der har modemet nå ligget i over en mnd. Tar det virkelig så lang tid for manuell opplåsing?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...