Gå til innhold

Festing av kjøleribbe på southbridge på Asus A7N8X Deluxe


Anbefalte innlegg

Har problemer med at lyden begynner å skurre etter at maskinen har stått på en stund. Spesielt i spill ( f.eks. Vietcong, Matrix osv.) Har lest innlegg her på forumet som omhandler dette og løsningen ser ut til å kunne være montering av ekstra kjøling på southbridge. (Har kjent på denne chippen og den er ganske varm) Det jeg lurer på er forslag til en god måte å få festet en liten kjøleribbe på denne. Så vidt jeg kan se finnes det ingen hull eller lignende på selve hovedkortet som kan brukes. Kommer nok til å bruke Arctic Silver, men det er vel ikke nok til å holde kjøleribben? Hadde vært greit med en løsning der det ved en eventuell reklamasjon gikk an å ta kjøleribben bort igjen.

 

Svar mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme slo meg, hva om kortet tok kvelden?

Jeg tok alikevel sjangsen, og limte ribben på.

Det varte noen uker, så var plutselig kortet dødt.. :grumpy:

Fant ut at det var det berømte bios-fenomenets skyld, endrer du for mye i bios på en gang, kan det nekte å starte opp og bli dødt for alltid.

Jeg var heldigvis heldig, to-komponetslimet jeg brukte til å lime på ribben hadde ikke blandet seg helt, og jeg fikk den av med litt makt.

Men så til poenget; Jeg synes ikke det hjalp en døyt. Jeg tror at å lime den på gir omtrent like stor effekt som å la være å la den være uten ribbe, iallefall med limet jeg brukte. Mulig du kan oppnå større effekt med å bruke

denne, men da blir det vel så godt som umulig å få den av uten å rive av hele sørbrikken.

 

Det eneste alternativet jeg kan finne på, er å sette strips over hele hovedkortet, eventuelt feste det fast i skjermkortet på ett vis.

Men dersom du er redd for at du må reklamere på kortet, har jeg heller ville klokket ned litt. Dette oppstår så vidt jeg vet bare ved FSB på 190+.[/url]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...