Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan kan vi kontrollere drømmene våres?


Xsandri

Anbefalte innlegg

Okei. Nå er jeg usikker på om det allerede er tråder om dette, men jeg tar en sats. er også usikker på om tråden ligger på riktig sted. (flyttes hvis nødvendig.)

 

Jeg har en del drømmer. og jeg pleier å huske de. Det kan være alt fra romantiske greier, action, komedie, men vanligvis er det alt sammen mikset sammen - og at jeg i tillegg kan fly.

 

jeg har lest en del om lucid dreaming. Dette er noe jeg har prøvd å få til i en ganske lang tid, men uansett hvor mye jeg prøver, så virker det som om jeg aldri får "styrt" drømmen.

 

kan ta f. eks en drøm jeg hadde før:

 

Jeg løper bortover en ørken, mye kjappere enn noen mann kan, unaturlig fort. brått så synker masse sand foran meg ned, så det blir på en måte som en bakke på lik vinkel som en pyramide, som sluker sanden nedover. Jeg har både prøvd å kontrollere meg nedover, og prøvd å fly opp fra det stedet. ja det stemmer, jeg flyr - i nesten alle drømmene mine også. men det gjør vel nesten alle :)

 

Ihvertfall, uansett hvor "hardt" jeg konsentrerer meg, så går drømmen slik jeg helst ikke vil den skal. "jeg i drømmen" fortsetter å løpe nedover "sand bakken" mens jeg vil prøve å fly. det går ikke.

 

Dette gjelder alle drømmene mine. Når jeg var liten så drømte jeg at senga mi ble skutt ut gjennom veggen, også fløy den laaangt bortover jordet, veiene.. langt pokker i vold. jeg prøvde å stoppe det, men drømmen fortsetter bare. I tillegg så pleier jeg ikke å våkne så lett. så jeg har hatt en del mareritt som jeg ikke greier å styre, eller våkne fra - som er utrolig skummelt.

 

hva kontrolerer drømmene våres? hvorfor drømmer jeg om akkurat det jeg gjør? jeg pleier å være helt brainless zombie når jeg sovner. (ligger bare å prøver hardt å sove, og ikke tenker på noen ting.)

har lest at hva man drømmer om har noe med hva man har opplevd og tenkt på før den dagen, men jeg ser ingen likhet i det som skjer in real life og det i drømmen.

 

Jeg vil drømme vanlige drømmer! Jeg vil ha en romantisk drøm med en jente jeg liker. (no horny thoughts tbh) og ikke drømmer som jeg plutselig blir 1 meter høyere, begynner å sveve uten at jeg kan gjøre noe med det. brått så flyr senga mi sidelengs ut av veggen, og fortsetter bortover jordet mens trappene i huset mitt plutselig blir til rulletrapper som sender meg ned i gangen hvor et skummelt speil prøver å sluke meg.

 

får vi gjort noe med det vi drømmer?

får ikke alle til "lucid" dreaming, eller er det bare jeg som er veldig svak sånn mentalt når det gjelder drømmer?

 

alle svar taes imot med et takk. Diskusjoner rundt drømmer kan vi også gjøre, hvis det er mange andre enn meg som er interessert i dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...