Gå til innhold

Spill PC med skjerm, 8000,-


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er noen år siden jeg sist var her inne og leste meg opp på hva som var verdt å vite, ved valg av komponenter til pc. Lurer derfor på om noen av dere som er oppdatert på dette, kunne hjelpe meg med et oppsett av en gamer pc, komplett med alt, til maks 8000,-?

 

Ikke ute etter å overklokke, vil ha best mulig ytelse til spill som mulig. Har stort sett alltid valgt AMD oppsett før, da dette har gitt mest for pengene. Er det fortsatt slik?

 

Om budsjettet tillater det, velger jeg gjerne en liten kjapp disk fremfor en stor treg. Mulighet for å oppgradere med større disk til film og annen media senere.

 

Vil sette enormt pris på om noen av dere kunne hjelpe meg med dette.

 

På forhånd takk.

 

Dave

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en måneds tid siden, hjalp jeg en bruker med tilsvarende budsjett og bruksområde som deg, med et oppsett. Link her. Du kan lese gjennom tråden hvis du vil. Lagde også et oppsett til han og jeg tror det kan passe deg godt.

 

Med "liten kjapp disk" regner jeg med du mener SSD. 8000 kroner er lite for en PC med SSD, men som du ser i oppsettet mitt er det mulig å få til uten å gå på alt for store kompromisser. SSD er likevel å anbefale, da det vil gi en mye bedre opplevd ytelse og en maskin som føles raskere og emr responsiv. Du vil trenge en snurredisk i tillegg, da en SSD ikke har i nærheten av nok plass til media.

 

Hvis du er interessert i å øke budsjettet noe, anbefaler jeg å bytte PSU-en med Corsair VX650W og/eller legge litt mer penger i prosessor og kjøpe Athlon II X4 630(Dustin har den til en fin pris) eller Phenom II X4 945. Eventuelt kan du bytte skjermkortet til HD 5850, men da kommer vi langt over budsjettet med mindre vi kutter ut SSD-en.

Lenke til kommentar

Til gaming vil jeg anbefale en AMD X3 over X4, da de er billigere og yter likt eller bedre i spill. Er få spill som kan utnytte 4 kjerner enda, og da er det klokkefrekvensen som teller. En X4 vil uansett egne seg bedre til multitasking osv når vi ikke snakker om spill.

 

SSD vil du ikke TRENGE for å få en fin spillopplevelse på dette prisnivået, men du får som sagt en generelt sett kjappere og mye mer responsiv datamaskin. Så lenge du holder deg borte fra WD sine Green-disker (server/lagringsdisker med 64MB cache) skal det gå bra å bruke snurredisk.

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Hadde personlig byttet til en DVD-ROM som ikke var PATA og farget i hvitt. Hadde også muligens byttet HK til et med 2 PCI-E x16-porter, men det må nesten noen andre hjelpe deg med.. Noe ala dette kanskje: https://prisguiden.no/produkt/112849/detaljer

 

Harddisken du har valgt er en harddisk siktet på servere og lagring og snurrer på 5400rpm, noe som IKKE vil fungere bra i en gamerPC. Finn deg en 7200rpm harddisk med 16MB cache.

 

Det virker også som om det bare er et fåtall av forhandlerene som har CPUen der i sortimentet sitt. Hadde byttet til denne Athlonen i stedet.

 

Her har jeg laget et oppsett hos Dustin der jeg har fikset alt dette: http://www.dustinhome.no/Favorites.aspx?list=f713c8058be44443becd98e6ac9c4895

Endret av Benny
Lenke til kommentar

Du har så klart helt rett. Det gikk litt fort i svingene, dessverre. Kingston Value RAM-brikkene blir jo ofte solgt enkeltvis, og i prisguiden var det også bare bilde av en brikke. Burde kanskje lese skikkelig neste gang.

 

Når det er sagt, virker det som de fleste butikkene faktisk skal ha mindre for to brikker kjøpt hver for seg, enn et sett med to, merkelig nok.

Lenke til kommentar

Vel,5770 er en god del bedre enn GTS250, og AMD gir mye mer for pengene enn Intel i budsjettklassen. Det er også slik at det som oftest er skjermkortet som er flaskehalsen i spill. Så du kan med fordel velge AMD, og du trenger heller ikke en så dyr CPU som 965 BE. En Athlon II X3 eller X4 er mer enn god nok.

Lenke til kommentar

Nå finnes det ikke en prosessor som heter x2 540, med mindre du mener den gamle athlon x2 5400, som er veldig utadtert. Uansett, selv de billigste Athlon II X2-prosessorene (240/250) er mer enn gode nok til å ikke være flaskehals i dagens spill. Allikevel hadde det ikke vært dumt å kjøpe en tre- eller firekjerne for å sikre seg litt for fremtiden, spesielt når du får X3 435 for rundt 600.

 

HD 5850 er en god del bedre enn HD 5770, og er verdt pengene hvis du kan avse dem. Men de pengene er enda bedre anvendt ved å kjøpe Dellskjermen jeg linket tidligere, i stedet for en billigskjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...