Thor_A Skrevet 6. april 2010 Skrevet 6. april 2010 Var en tur å ryddet utenfor huset da jeg kom over disse. Bildene er tatt i kveld når det begynte å bli litt mørkt, med Canon 7D, f5,6 1/60 400 iso med blits stilt ned 2 1/3 Må jeg ut igjen å ta et par nye med et litt mindre blender, eller er det greit at de er litt uskarpe innerst i foldene? Jeg syntes fargene ble fine (på min ukalibrerte skjerm iallefall)
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Det er en del som har sett på disse bildene, men ikke kommentert. Det pleier som regel å si seg selv om hva folk mener da. Men uansett synes jeg folk som poster bilder her, fortjener å få en tilbakemelding. Det er et morsomt motiv, slik sånne soppvekster pleier å være. De tar seg betraktelig bedre ut som macromotiver. Så gjerne en mindre blender og ikke nødvendigvis prøv å få med hele saken. Selv deler kan fortelle om helheten av et motiv, altså tettere. Blitzen skaper litt unødvendig skarpt lys og skygger, så gjerne still den rett opp for å få treet til å reflektere lyset nedover, eventuelt bruk en [jernteppe]plastdeksel som fordeler lyset og gjør det enda softere[/jernteppe] på motivet. Av de to du postet, så synes jeg at det var alt.1 som fremhevet seg best. =)
Thor_A Skrevet 9. april 2010 Forfatter Skrevet 9. april 2010 Takker for svar, etter mangelen på kommentarer antok jeg nok at dette ikke vekket noen interesse. Ser ditt innspill med å komme tettere på motivet, litt begrensinger er det der da jeg ikke har noe ordentlig makro objektiv, men har anskaffet meg noen makro filter som må prøves ut etterhvert. Bare å prøve igjen.
Nord-Skandinav Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Man må ikke ha et makroobjektiv for å få til fine makrobilder, så prøv deg fram med det du har. Det er veldig tilfredsstillende å få til bra bilder med begrenset utstyr.
Thor_A Skrevet 9. april 2010 Forfatter Skrevet 9. april 2010 Her er et par bilder som er tatt noe nærmere, Bildet er tatt med +4 close-up filter. Er litt usikker på komposisjonen, er glad for innspill.
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 9. april 2010 Skrevet 9. april 2010 Selv synes jeg at det straks ble mye mer interessant å se på. Absolutt i riktig retning dette. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå