Gå til innhold

Stille gaming pc under 10k


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en ny PC og har derfor tenkt å bygge min første PC. Har brukt en del tid på å sjekke komponenter og mulig oppsett. Jeg har ingen preferanser i forhold til noen merker eller platformer. Jeg ønsker i utgangspunktet mest mulig ytelse for lavest mulig pris, maks 10000,-.

 

Maskinen skal brukes til en del spilling, ikke behov for det råeste av skjermkort, men mulighet for å dra alle spill på en normal oppløsning. I tillegg til det skal den brukes til litt bilderedigering og ellers tekstbehandling og internett. Den skal stå på kontoret/gjesterommet og ønsker derfor at den er så stille som mulig. Jeg har ikke planer om overklokking.

 

Jeg har satt opp et forslag. Mangler kjøling på den, jeg er i utgangspunktet veldig usikker på hva jeg bør velge for å sørge for lavest mulig støy. Ellers så er jeg litt usikker på om 600Watt strømforsyning er nok på dette oppsettet. Prisen på liste så langt er 9013,- uten kjøling.

 

•584608 AMD Phenom II X4 955 Black Edition Quad Core, 3,2Ghz, AM3, 8MB, 125W, Boxed

•482848 Cooler Master Silent Pro M600 600W PSU ATX 12V V2.3, 80 Plus, Modular, 2x 6+2pin PCIe, 9x SATA, 135mm Vifte

•481778 Cooler Master Sileo 500 Midi Tower Sort Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Rear, Lydabsorberende, 2x USB, 1x eSATA

•481132 Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL9 Kit w/2x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.8V, for AMD, 240pin

•575117 Gigabyte GA-770TA-UD3, Socket-AM3 AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , USB3.0, SATA 6Gb/s, GbLAN, PCI-Ex(2.0)x16

•485983 Intel X25-M SSD 80GB 2,5", SATA2, read/write speed of up to 250MB/70MB sec, MLC, Gen.2

•494479 Lite-On DVD+RW burner IHAS124-19 SuperAllWrite, 24x8x16DVD+RW, SATA, Black

•355402 WD Caviar® Black 750GB, 3,5", SATA 32MB Cache, Dual Processor, 7200RPM

•579052 XFX Radeon HD 5770 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, "XT", 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort, 865MHz

 

 

Håper noen kan gi meg tilbakemelding på om noe er lite fornuftig eller om det er noe som ikke er kompatibelt. Det hadde også vært fint om dere kunne gi andre tips til å få en stille og rask spill PC. :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bare en ting,den ramen vil kanskje ikke fungere med den kjøleren,finne en ram som er lavere.

Kanskje det går vist du setter kjøleren den ene veien,men det kan jeg sjekke når jeg kommer hjem da jeg har samme HK og CPU kjøler(litt eldre versjon).

Vurderte samme ram selv da jeg bestilte men valgte en annen siden det muligens blir krasj her p.g.a høyden på ramen.

 

Du kan jo bytte kabinett til Fractal Design Define R2 Black Pearl

http://www.hardware.no/artikler/fractal_design_define_r2_black_pearl/74576

 

Støydempingen i det funker bra.

Og ta med 1 stk 120mm vifte og montere i front så du får overtrykk i kassen.

Da får du 2 stk. 120mm inn og 1 stk 120mm ut..

 

Setter du CPU kjøleren rett vei så går varmlufta fra denne rett i vifta bak og ut av kassen.

Endret av taz
Lenke til kommentar

Hmm. Det ser ikke ut som det er så mye plass der. Er det mulig å montere vifta andre veien? Hvilken type ram kan en evt. sette inn slik at det går under den blokka på høyre side?

Er det mulig å ta enkelt av den blokka på høyre side hvis enn f.eks. skal bytte ram eller sette inn flere?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nå er delene kjøpt inn og alt motert. Funker bra.

Den nye typen vifte står faktisk 90 graders vinkel i forhold til den du har på bilde, så den kommer i konflikt med ram'en uansett. Men det går greit i de to ytterste minne-slottene. Får bare kjøpe en litt lavere ram når jeg skal utvide.

 

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...