Gå til innhold

X-Fi knitring og "øre-sprenger utbrudd"


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt to kort:

 

1: X-Fi Xtreme Fidelity

 

2: Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional, 64MB, EAX® ADVANCED HD

 

Begge er PCI kort (Ikke pci ex)

 

Det skjer i omtrent alle spill, og på youtube hvis du setter den i fullskjermmodus. Men ikke i vindu-modus. Når du er i spill og du står helt i ro slik at ikke mye skjer grafisk, så er det lite, men når du beveger kameraet rundt i verdenen, så knitrer det noe jævlig og hvis du gjør det veldig fort så forsvinner lyden i et par sekunder og så plutselig kommer det noe jævli uutholdelige knitrelyder som sprenger ørene dine. Det skjer hver gang jeg beveger musa fort.

 

Jeg har fjernet all overklokking på cpu, gpu, installert nyeste drivere, oppdatert bios. Sjekket at kort sitter fast i socketene sine, sjekket plugger (Ordentlige gullplugger forresten) Og alt fra windows update er selvfølgelig på plass.

 

Husk at dette er pci kort, kan dette ha noe med saken å gjøre? Noen som har løsning på dette?

 

Edit: Bruker asus nforce hovedkort og gtx 280 skjermkort.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du har samme problem som karen her: http://www.diskusjon...owtopic=1216658

 

Har selv merket samme form for støy, og det ser ut til å bare bli verre når jeg overklokker/øker spenningen på div. komponenter. Løsningen min er å bruke spdif direkte fra det integrerte lydkortet inn i forsterkeren. Da hører jeg ingenting til støyen. Du er selvsagt avhengig av å ha en forsterker med digital inngang, eller evt. bruke en slags digital-analog-konverter.

 

Kanskje ikke svaret du ville ha da :p

 

 

EDIT: Det skal nevnes at jeg aldri har opplevd så kraftig støy at det gjør vondt i ørene da, mulig det er noe annet galt.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Jeg glemte å nevne at kortet mitt sitter ganske nært mot det store skjermkortet. Pci socketen sitter nærmere grafikkkortet enn en pci ex16 socket ville gjort. Jeg slo av datamaskina, dusjet og spiste litt mat i en god halvtime så slo jeg på igjen. Absolutt alt av knitring forsvant og holdt seg jevnt borte under bruk av krevende applikasjoner og spill. Jeg tror varmegenerering kan være årsaken til dette. Veldig mulig!

 

Nå er det 1 dag siden jeg slo maskina av i så lang tid og på igjen. Vanligvis tar jeg varmstart etter oppdateringer av windows, men aldri at maskina står så veldig lenge av (Bare når jeg reiser bort eller på andre måter bare føler for å holde den avslått)

 

Men knitringen er fortsatt borte!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...