Gå til innhold

Vil kjøpe meg mini-pc


Anbefalte innlegg

hei, jeg har lyst å kjøpe meg mini-pc. jeg vil ikke bruke noe særlig mer enn 3000kr ;)

 

kravene mine er : 11,6", minimum 6 timer batteritid, og den må kunne spille enkle spill som FM 2008 og BF Vietnam ;) har tenkt å bruke den til skolearbeid for det meste... må ikke ha altfor dårlig prosessor.

 

noen som har annbefalinger ?

 

takk på forhånd for svar !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en ASUS Eee 1011HA ( med W7 og 2gb ram ) Maskinen er solid, støysvak - og man klarer ved batteridrift å tyne ut omtrentlig 9 timer fra 6 celle batteriet. Eneste ankepunktet jeg kommer på er prosessoren ( på 1,33 ghz ) men denne er klokket noe ved default ( og kan klokkes mer i BIOS uten at maskinen blir ustabil ) I mine øyne er den dermed et reelt alternativ til Atom N-serien, og den henger med greit på de fleste arbeidsoppgaver. Har selv 3 stykker ( 2x W7 + 1x WinXP ) Bortsett fra at ASUS har fjernet den inkluderte neopren mappa på W7 versjonen, er jeg strålende fornøyd med både ytelse, design og pris :)

Lenke til kommentar

hvis du greier og vente litt så kan du kjøpe point of view sin mini bærbar bassert på Nvidia ion chipsett, som gjør at du kan tilogmed spille call of duty på den!

 

pris er ukjent...men link er her: https://prisguiden.no/sok?pg-q=1d9sbbqlc080gg

Disse har vært ute i lang tid og kan kjøpes her.

 

Jeg vil egentlig fraråde å kjøpe en slik maskin da de har desktop versjonen av Atom, og etter tester jeg har lest så får du ikke særlig bra batteritid med denne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...