Gå til innhold

HTC Desire eller Samsung Omnia i8910 HD


Anbefalte innlegg

Jeg vil kjøpe en ny telefon men får ikke bestemt meg. Jeg er i tvil hvilken OS jeg skal velge også. Telefonene som jeg lurer på er HTC Desire og Samsung Omnia i8910 HD.

Jeg har ikke hatt smart telefon tidligere og har heller ikke fulgt så mye med på mobil utviklingen den siste tiden (tre år siden jeg kjøpte tlf).

Det virker for meg som det skal noe til å slå Samsung i8910, og tror ikke Desire klarer det heller.

Først og fremst -hvilken OS bør jeg velge?

Jeg vil bruke tlf til ringe med, sende sms, bruke GPS til navigering i bil og til fots,og ellers utnytte GPS funksjonen, ha et godt kamera, et greit nok video kamera(veldig greit å ha med på ferie), og å ha en som er god på wifi selvfølgelig, og kunne lytte på radio. Bryr meg ikke så mye om Facebook, Twitter osv. Jeg vil også ha mulighet for å installere div. apps.

Er det noen her som kan gi meg noen gode tips?

Endret av Butch
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis kameraet paa mobilen er viktig for deg saa er Omnia HD valget, ellers saa er nok HTC Desire tingen.

 

Omnia HD har Symbian S60 5th edition OS, dette er litt "gammeldags" i sammeligning med f.eks Android OS som Desire har.

 

Men hvis du er vant til aa bruke Symbian/Nokia telefoner, saa finner du deg nok godt hjemme i Omnia HD ogsaa.

 

Omnia HD kommer med Route66 navigasjon program inkludert.

 

Det aa installere apps i Symbian er enkelt, men du maa ofte soke dem frem i google kontra for Android mobiler hvor du enkelt bare kobler deg opp til Android app marked og finner de der.

 

Omnia HD har innebygget stotte for Divx and Xvid.

 

Begge er bra mobiler, du maa nok ta en tur til butikken og prove de i handen selv for aa finne ut hvilken som faller i din smak.

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Hvis kameraet paa mobilen er viktig for deg saa er Omnia HD valget, ellers saa er nok HTC Desire tingen.

 

Omnia HD har Symbian S60 5th edition OS, dette er litt "gammeldags" i sammeligning med f.eks Android OS som Desire har.

 

Men hvis du er vant til aa bruke Symbian/Nokia telefoner, saa finner du deg nok godt hjemme i Omnia HD ogsaa.

 

Omnia HD kommer med Route66 navigasjon program inkludert.

 

Det aa installere apps i Symbian er enkelt, men du maa ofte soke dem frem i google kontra for Android mobiler hvor du enkelt bare kobler deg opp til Android app marked og finner de der.

 

Omnia HD har innebygget stotte for Divx and Xvid.

 

Begge er bra mobiler, du maa nok ta en tur til butikken og prove de i handen selv for aa finne ut hvilken som faller i din smak.

Hei; Takk for kjapt svar! Når det gjelder symbian så har jeg ingen erfaring med disse -har kun hatt eldre Motorola telefoner tidligere, så dette blir min første smartphone.

Jeg ser at noen sier det er en bakdel hvis ikke OS er Android -hvorfor det?

Jeg har sett at enkelte Android telefoner har hatt problemer med wifi og de har viss en del problemer med minnet, da alle apps installeres i ROM i stedet for på minnekort.

Ellers så må jeg si at jeg har god kjennskap til pc, så jeg liker å kunne prøve div. apps for å skreddersy mitt produkt.

Endret av Butch
Lenke til kommentar

Android er et kjempe OS med mange muligheter og det er ogsaa i sterk utvikling og forbedring.

 

Android har et lett brukelig app marked hvor du kan finne spill og apps.

 

 

Symbian ^1 (S60 5th) virker i samenligning litt gammeldags og omstendig. Men det virker og har mange muligheter for personalisering.

 

Symbian apps er ikke saa enkle og finne siden de ikke er samlet i et app marked, men du maa bruke litt tid paa aa finne dem selv gjennom aa soeke paa google og gjennom symbian relaterte web sider og forum.

 

Det positive med f.eks. Omnia HD er at alt virker fra dag en, den har et ypperlig kamera, spiller inn og av video i HD (720p), spiller av Divx og Xvid filmer, og den har det meste du spoer etter innebygget...resten kan du finne og installere apps for.

 

 

Andre alternativer du ogsaa kan ta en titt paa er, Samsung Wave (Bada OS) , Samsung Galaxy S (Android OS) og Sony Ericsson Xperia X10 (Android OS)

Endret av Bacchus
Lenke til kommentar

Android er et kjempe OS med mange muligheter og det er ogsaa i sterk utvikling og forbedring.

 

Android har et lett brukelig app marked hvor du kan finne spill og apps.

 

 

Symbian ^1 (S60 5th) virker i samenligning litt gammeldags og omstendig. Men det virker og har mange muligheter for personalisering.

 

Symbian apps er ikke saa enkle og finne siden de ikke er samlet i et app marked, men du maa bruke litt tid paa aa finne dem selv gjennom aa soeke paa google og gjennom symbian relaterte web sider og forum.

 

Det positive med f.eks. Omnia HD er at alt virker fra dag en, den har et ypperlig kamera, spiller inn og av video i HD (720p), spiller av Divx og Xvid filmer, og den har det meste du spoer etter innebygget...resten kan du finne og installere apps for.

 

 

Andre alternativer du ogsaa kan ta en titt paa er, Samsung Wave (Bada OS) , Samsung Galaxy S (Android OS) og Sony Ericsson Xperia X10 (Android OS)

Hei igjen;

Tok en titt på disse og tror nå at jeg har funnet noe som jeg kan tenke meg å kjøpe. Det er en Samsung i8520 -kommer til norge i 2. eller 3. kvartal. Hvis ikke den blir så dyr da....

Lenke til kommentar

Jeg har Omnia HD og er ikke fornøyd. Den har bra kamera til å være mobil og har fantastisk hardware generellt på tross av at den ikke har markedets kjappeste prosessor eller multitouch skjerm. MEN operativsystemet S60v5 de har brukt er på vei ut. Utviklere har liten lyst til å lage programmer til mobilen fordi det er rett og slett er vanskelig å programmere til det OS'et, og programmene må i stor grad skreddersys til den enkelte telefonen, noe som begrenser markedet veldig. Resultatet er at mobilen nesten ikke kan brukes til noe annet enn det den blir levert med (for å sette det på spissen), og selv dette klarer den ikke like strømlinjeformet som nyere operativsystemer. Dette er kun på grunn av OS, og ikke pga hardwaren! I spesifikasjonene til mobiltelefoner snakker man kun om hardwaren og gir lite eller intet inntrykk av brukeropplevelsen, noe som er mer og mer viktig i dag. Se bare på Apple iPhone; alltid hatt underlegen hardware, men har blitt kjempepopulær på grunn av brukergensesnitt og opplevelse.

På PC siden sliter samsung også. Oppdateringsverktøy og suiten med programvare for PC'en som følger med fungerer knapt på Windows 7. Jeg må dra frem gamle laptoppen min med XP for å skjekke om det har kommet noen firmware oppdateringer... Og det har det ennå ikke...

 

Jeg venter på HTC Desire eller Samsung Galaxy S, begge med Android. Anbefaler at du gjør det samme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...