Gå til innhold

Får ikke sett film fra tv-out!!

zion3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg fikk nettopp et ATi Radeon 9500 pro skjermkort.

Jeg har koblet det til tv`n med tv-out. Jeg får bilde på tv`n, men når jeg går inn på windows mediaplayer eller andre media avspillere for å avspille en divx fil eller andre formater, så kommer det bare svart bilde på tv`n der som bildet egentlig skal komme i media playeren.

Når jeg ser på pc`n skjermen så kommer det bilde!

Hva er galt? Hvordan skal jeg fikse dette?

Mvh zion3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hm...litt usikker på radeon kort....men på nvidia kan du enten sette tv´en som hovedskjerm, eller gå på "instilling for overlapping" der du kan sette at tv´en skal vise fullskjerm.....

Men som sagt dette er til Nvidia, litt usikker på Radeon, men håper det hjalp deg litt i hvertfall

Skrevet

Du skriver at du får bilde på tv'en, men at du får svart tv skjerm under video avspilling. Det høres veldig rart ut. Kjører du da videoene i vindu-format eller full skjerms-størrelse? :wink:

Skrevet

Hadde et lignende problem hos en kamerat med radeon8500 le kort.

I winamp er det en instilling som heter video-overlay eller noe lignende. Prøv å endre instillingen på dette.

Skrevet

Du må velge primary display på tv'en og secondary på skjermen. Primary er den sirkelen med en prikk i midten, secondary er to skjermer ved siden av hverandre. Kan være en fordel å ikke laste ned bare driverne men også hydravision og andre programmer til skjermkortet.

Skrevet

Bruker du windows media player, så må du sette på overlay i innstillingene. Trykk på Clone mode options og sett den på theatermode, så ska du få se bilde. Da vises filmen med fullt bildet på tv-skjermen og normal størrelse på Pc skjermen..

Do this, and youre problem is fixed :woot:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...