Gå til innhold

Hvordan lade batteriet på min T610 første gang


Anbefalte innlegg

Hei. Har bestilt SonyEricsson T610, og venter i spenning på å få den. Men med min tidligere telefon ( Ericsson T65) har ikke batteriet vært som det skal, muligens pga. for dårlig lading første gang.

 

Er det noen som har tips til hvordan man optimalt lader batteriet første gang? Har hørt 16 timer, men i instruksjonsboken står det bare 4 timer. Vil ha mest mulig ut av batteritiden så lenge så mulig.

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På "gamle" mobiler så skulle man lade i 12 -16 timer første gang, men på nyere telefoner så er det bare 4 timer, eller til at det står battriet er fult, men får å få best mulig ut av batteriet så burde man bruke helt opp og så lade, ikke bare lade når man føler for det.

Lenke til kommentar
På "gamle" mobiler så skulle man lade i 12 -16 timer første gang, men på nyere telefoner så er det bare 4 timer, eller til at det står battriet er fult, men får å få best mulig ut av batteriet så burde man bruke helt opp og så lade, ikke bare lade når man føler for det.

 

Finnes det ladere som utlader batteriet også begynner å lade det?

Lenke til kommentar

Finnes det ladere som utlader batteriet også begynner å lade det?

Det gjorde i hvert fall det før. Jeg hadde det til en eldgammel Ericsson NMT 900-telefon, og det funket veldig dårlig. Batteriet måtte (rart nok) være så å si helt tomt for strøm før laderen ville tømme den siste biten. Vanligvis begynte laderen å lade med en gang ettersom jeg sjeldent gadd å tømme batteriet selv. Mye mulig dette har blitt bedre nå. Var i hvert fall ikke noe å skryte av den gang jeg hadde :)

Lenke til kommentar

 

Finnes det ladere som utlader batteriet også begynner å lade det?

 

På min gamle Siemens C35i gikk det an å lade ut batteriet først (måtte gjøres via menyer) før man så satt den på lading, om den ikke startet lading automatisk etterpå da (husker ikke helt).

 

En kjekk funksjon for mobiler med NiMh-batteri i stedet for dagens LiOn/LiPolymer batteri :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...