Gå til innhold

[Løst] Parallels: Windows kupper DVD-platene!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Et lite, men irriterende problem:

Har stort sett Win7 gående i Parallels. Hver gang jeg setter inn en DVD eller CD - med enten programvare, spill eller bare en tom plate for brenning - får jeg opp AutoPlay-vinduet i Win7. Parallels har tydeligvis bestemt seg for at Win7 skal administrere alle skiver jeg setter inn. Får ikke opp DVD/CD-plata i Finder og kan dermed ikke gjøre det jeg hadde tenkt med den. Den simple løsningen er selvsagt å stenge ned Win7/Parallels, men det er jo passe tungvint. Når jeg setter inn en USB-minnepinne får jeg valget om jeg vil bruke den i OS X eller Win7, men med plater er det altså rett i Win7. Noen som har en løsning?

Endret av tendilenz
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en stund siden jeg kjørte Parallels, men prøv å se på instillinger i Parallels om du finner en option som gjør at du kan velge hvor DVDen skal dukke opp. Synes å huske det var en valgmulighet for det.

Skrevet (endret)

Måtte disconnecte CD/DVD-stasjonen i Parallels for at den skulle dukke opp i OS X. Så da er ikke den stasjonen tilgjengelig i Win7. Ikke helt optimal løsning. Liker bedre måten det er gjort på for USB-enheter hvor man får opp valget om hvilket OS man skal bruke hver gang man setter inn enheten.

Endret av tendilenz

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...