Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden


Anbefalte innlegg

mp blir åpna i kveld :)

 

Edit: om man kan ta teoriprøven før man er ferdig med siste kjøringa? HASTER

 

skal ha kjøring i morgen kl 13.00 og dem stenger teori drop inn kl 16.00 og er meget tvilsomt jeg rekker det.

 

derfor tenkte at jeg kanskje kan ta det før jeg kjører

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slipte ned den mutteren så det ble ca 1/4 av den orginale størrelsen :)

 

Men: Hvor varm blir sylinderen sånn ca?

termostaten slår inn på 70 grader :)

 

Hm.. Tenkte å bruke den pakkningen jeg brukte på innsuget på sylinderen. Oppå de gamle pakkningene. Eller bør jeg kjøpe nye?

 

normalt bør en bruke nye pakninger, men gammel pakning å litt pakningslim er fullt lov det :whistle::dribble:

Lenke til kommentar

mp blir åpna i kveld :)

 

Edit: om man kan ta teoriprøven før man er ferdig med siste kjøringa? HASTER

 

skal ha kjøring i morgen kl 13.00 og dem stenger teori drop inn kl 16.00 og er meget tvilsomt jeg rekker det.

 

derfor tenkte at jeg kanskje kan ta det før jeg kjører

Lurer på dette jeg også.

Endret av Fiskebollebiff
Lenke til kommentar

mp blir åpna i kveld :)

 

Edit: om man kan ta teoriprøven før man er ferdig med siste kjøringa? HASTER

 

skal ha kjøring i morgen kl 13.00 og dem stenger teori drop inn kl 16.00 og er meget tvilsomt jeg rekker det.

 

derfor tenkte at jeg kanskje kan ta det før jeg kjører

Lurer på dette jeg også.

ja skulle tro det gikk ann

Lenke til kommentar

mp blir åpna i kveld :)

 

Edit: om man kan ta teoriprøven før man er ferdig med siste kjøringa? HASTER

 

skal ha kjøring i morgen kl 13.00 og dem stenger teori drop inn kl 16.00 og er meget tvilsomt jeg rekker det.

 

derfor tenkte at jeg kanskje kan ta det før jeg kjører

 

skal jo være sånn sjekk hos politiet som kunne ta opptil 4uker etter mopedkurset og då...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du :) prøv med 78-82.

Takk, får prøve. Bruke 2 timer på å skifte dyse sist gang, får prøve igjen, da :D (Tør ikke koble alt ut av forgasser, så bare vrir smått på den og lirker veldig lenge)

 

Den jeg har i nå er på 73. Eneste jeg fikk tak på nå var på 75 og på 86.. Blir det helt på trynet? Må jeg vente til helga? :(

Lenke til kommentar

du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du :) prøv med 78-82.

Takk, får prøve. Bruke 2 timer på å skifte dyse sist gang, får prøve igjen, da :D (Tør ikke koble alt ut av forgasser, så bare vrir smått på den og lirker veldig lenge)

 

Den jeg har i nå er på 73. Eneste jeg fikk tak på nå var på 75 og på 86.. Blir det helt på trynet? Må jeg vente til helga? :(

 

peis på med 86 du ;) ! stil clipse og vis du hører at dn er i nærheten av riktig størelse å juster derfra

Lenke til kommentar

tzr vil ikke starte:(

det er gnist på pluggen og den får bensin. jeg har også sjekka sylinderen og den var helt iorden;) den står uten luftfilter. den har originalsylinder og effektannlegg + 19mm forgasser. sitter i en 115 dyse. noen som har noen ideer til at den ikke vil starte?

Lenke til kommentar

tzr vil ikke starte:(

det er gnist på pluggen og den får bensin. jeg har også sjekka sylinderen og den var helt iorden;) den står uten luftfilter. den har originalsylinder og effektannlegg + 19mm forgasser. sitter i en 115 dyse. noen som har noen ideer til at den ikke vil starte?

 

Før du begynner og leite etter ka som er problemet. Sjekk om dødmannsknappen e på, eller om tanken e på off :D

Lenke til kommentar

vet du hva dyse som er i forgasseren? kan hende du tok bensinslangen feil, men meget usansynlig, er en kobbernippen som du skal ha bensinslangen på:) feilen kan vær att du allerede har fått rusk i forgasseren, da kan du ta av forgasseren og skru ta bunnlokke å blåse forsikti gjennom den med kompressor, pass på flottøren og nåla! samt pinnen som holder den på plass! du burde helst hatt en dyse rundt 90-95 på airsal, det skal stå på dysa. men rart den gikk da:S kan vær pluggen din som nå er gåen:P jeg kjører på bp8es:) men 7 går også bra;) jeg ville ha byttet pluggen først:) har opplevd det samme problemet sjøl flere ganger, tsx å rmx er fæle på å ødlegge plugger av og til:P

Takk for svar! :)

 

Bensinslangen vet jeg er koblet riktig (koblet på kobberfarget nippel).

At jeg har fått rusk i forgasseren tviler jeg på, men skal aldri si aldri. Kan jo rense litt samtidig som jeg bytter dyse. I dette øyeblikk står det 87 eller 88 dyse i, så jeg tenker jeg skal prøve 95 dysa jeg har liggende, og se hvordan det går da.

Pluggen min er noen få dager gammel, og er av typen BP6ES tror jeg det er (org til TSX, i følge forhandleren). Skal jeg gå opp til 7/8-plugg?

 

Strever litt nå, med å få den til å gå ordentlig. Å få den til å gå bra, uten å ha på choke osv. Men ska'kke væ'rra lett.

 

På innsuget sitter det en oljenippel. Denne har jeg ikke tettet. Suger den nok luft der til å fucke opp? Vil det hjelpe å blende den nippelen?

 

 

De må du gjør:) ha på en 95 dyse:) når du snakker om den oljenippelen så blir de renget som falskluft, jeg har fått til å stille inn fint uten att den tetta seg, men når jeg tengte på de og tetta den gikk den mye renere!:) tett nippelen og sett inn 95 dyse:)! gjerne la den gå en liten stund slik den blir varm når du får start før du begynner å stille:) noe som er ganske sansynling nå:)!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...