Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den lille spørsmålstråden for moped - AKA backuptråden


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-3t93k9

du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du :) prøv med 78-82.

Takk, får prøve. Bruke 2 timer på å skifte dyse sist gang, får prøve igjen, da :D (Tør ikke koble alt ut av forgasser, så bare vrir smått på den og lirker veldig lenge)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heihei.

Har tatt plombene på mopeden, og alt er koblet riktig til. Problemet her er dysa.

Har en derbi senda R Xrace 2009 modell, og i den sitter det orginalt en 63 dyse.

Når jeg kjører så vil den ikke komme på høyt turtall. Den går ikke reint eller vil over 50 km/t. Tennpluggen er ganske så hvit(lyse lyse svart?), ihvertfall ikke svart eller brun. Dysa som står i er 72, og det skulle jo gå greit.

 

Noen som vet hva problemet er? Eller er det bare å kaste den på verksted?

er ingenting på en moped som er verdt å sende den på verksted for ;)

Lenke til kommentar

du sier det selv.. "tennpluggen er ganske så hvit" sett i større dyse du :) prøv med 78-82.

Takk, får prøve. Bruke 2 timer på å skifte dyse sist gang, får prøve igjen, da :D (Tør ikke koble alt ut av forgasser, så bare vrir smått på den og lirker veldig lenge)

En kompis av meg kjørermed 85 dyse med effektannlegg, Derbi BTW. å pluggener brun og fin!

 

Begynner egentlig å bli litt irritert på at MP har vært så lenge nede :(

Skulle det ikke vært ferdig seinast i går?

 

 

Er så enig! Skulle egentelig ta en ukefra det ble stengt, så ble det ny frist til i går! men virker som om at det ikke er lang tid igjen til det åpner :roll:

Lenke til kommentar

Kommer en skikkelig dyp, mørk skrapelyd fra motoren når jeg kjører noen ganger. Høres nesten ut som om det er fra sylinderen, kan det være stempelringene som er fucka?

 

:hmm:

Skrapelyder er aldri et godt tegn. Plukk opp toppen og sylinderen, og se om alt står bra til. Se etter riper i sylinderen og på stempelet, samt sjekk at stempelringene er hele og fine. Er noe slitt, bytter du det. Nytt pakningssett + ringer er kanskje kjekt når du først har delene oppe uansett...?

 

Fikk åpna sylinderen i dag, og sjekket. Det var ingen riper i verken stempelet eller i sylinderveggen. Stempelringene var fine dem, satt bra på også. Pluggen var ganske svart/veldig mørkebrun, og toppen av stempelet er svart. Det var også en svart flekk i topplokket. Noe av det som er "farlig"?

 

post-117435-1270925061,2826_thumb.jpg

post-117435-1270925069,7401_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sliter en del med at skruene som fester eksosrøret til sylinderen løsner - slik at den ender opp med å gå på frieksos, og det bråker noe jævlig. Skruene sitter godt (i form av at de ikke skrangler når de er skrudd fast), men de løsner alltid igjen over tid. Noen som vet om en kjapp fiks på dette?

 

Tar forbehold om faktafeil her, er ingen ekspert på emnet.

Lenke til kommentar

hva må jeg stille på nå? når jeg gir bånn gass brøler den bare og holder på og daue, kveles i enten luft eller bensin. gir du litt og litt gass fyker den opp på turtall som normalt. men gir jeg bånn kveles den.

oppsettet er følgende:

Am6!

21mm Dellorto med 92 dyse

Hebo underbody

orginal sylinder

Am6!

 

har prøvd både lufteskruen og blandingsskruen, kommer liksom ingenvei -.- Hjelp :huh:

 

prøv å rengjør forgasseren ;)

 

 

Juster nåla då, sånn at den får mindre bensin :)

 

 

opp eller ned :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

Hei. Jeg sliter en del med at skruene som fester eksosrøret til sylinderen løsner - slik at den ender opp med å gå på frieksos, og det bråker noe jævlig. Skruene sitter godt (i form av at de ikke skrangler når de er skrudd fast), men de løsner alltid igjen over tid. Noen som vet om en kjapp fiks på dette?

 

Tar forbehold om faktafeil her, er ingen ekspert på emnet.

 

Kjøp stoppmutre på montér eller bygmakker (o.l), de sitter.

Lenke til kommentar

Hei. Jeg sliter en del med at skruene som fester eksosrøret til sylinderen løsner - slik at den ender opp med å gå på frieksos, og det bråker noe jævlig. Skruene sitter godt (i form av at de ikke skrangler når de er skrudd fast), men de løsner alltid igjen over tid. Noen som vet om en kjapp fiks på dette?

 

Tar forbehold om faktafeil her, er ingen ekspert på emnet.

 

Kjøp stoppmutre på montér eller bygmakker (o.l), de sitter.

 

stopp muttere er det plastskive inni som er motstanden\stoppen... de smelter på en morro dag på høyt turtall :whistle:

Lenke til kommentar

Hvem sier at verktøyet er halve jobben? :D

post-212314-1270998870,8852_thumb.jpg trodde skruen hadde løsnet jeg, men neida, bare forlengeren som knakk :cool::love:

 

og er det noen som tror at eg må bytte clutchen og clutchklokken min? :love:

post-212314-1270998935,3453_thumb.jpgpost-212314-1270998954,5383_thumb.jpg

fra SO

Utslitte clutch-klokker bidrar til mange ujevnt tilslitte clutcher. Du kan inspisere clutchklokken din på insiden og sjekke om du ser misfarving (typisk lyst blå eller lyst grå), Om clutchen slipper, altså at du får rykk i akkselerasjon kan det typisk være en slitt clutchklokke og/eller clutch som er årsaken. Har man først en slitasje i klokken bør man bytte den omgående ettersom den da vil senke levetiden på clutchen betydelig. En solid clutchklokke som er skadefri er essensielt for en velfungerende motor.

den er jo ikke misfarget blå, for den er jo blå og har metallmisfarging :tease:

då må eg nesten kjøpe en ny clutch då :roll:

Endret av Ticity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...