Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Psu døde - resten dødt også?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Det skjedde en ulykke her forleden dag, der psuen min døde (kortsluttet regner jeg med). Sikringen i sikringsskapet gikk også.

 

Når jeg da tok sikringen på igjen og prøvde å starte maskinen, var alt dødt. Har ikke råd til ny psu akkurat nå, men er det sannsynlig at den har tatt med seg andre komponenter i slengen?

 

Maskinen er ikke mer enn 2 mnd gammel, og jeg håper bare ikke jeg må bytte ut alt.

 

mvh

 

Erik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke sikkert noe annet gikk i stykker. Selv hadde jeg en PSU som døde mens jeg satt og spilte, det kom masse svart røyk og maskinene stoppet. Maskinen ville (naturlig nok) ikke starte etterpå. Byttet ut Hiper 580'en med en ny strømforsyning og maskinen lever fint i dag ...

 

Men selvfølgelig er det ingen garanti for at det ikke gikk noe galt med noen av komponentene på din maskin. Hvis maskinens komponenter ikke er mer enn 2 mnd gamle burde du få den fikset på garantien... Jeg fikk tilbake pengene hos Komplett da Hiper'en brant opp..

 

Lykke til ...

 

 

 

Hei.

 

Det skjedde en ulykke her forleden dag, der psuen min døde (kortsluttet regner jeg med). Sikringen i sikringsskapet gikk også.

 

Når jeg da tok sikringen på igjen og prøvde å starte maskinen, var alt dødt. Har ikke råd til ny psu akkurat nå, men er det sannsynlig at den har tatt med seg andre komponenter i slengen?

 

Maskinen er ikke mer enn 2 mnd gammel, og jeg håper bare ikke jeg må bytte ut alt.

 

mvh

 

Erik

Lenke til kommentar

Tja. Spørs om de beskyttelsesmekanismene I PSU'en gjorde jobben sin eller ei ;)

 

Har vært borte i flere saker der hovedkort og/eller ram og tok kvelden i samme slengen. Ser du skriver "ulykke"...mer info der hadde nok vært greit.

 

Med andre ord, se om du kan få lånt en PSU av en kamerat, bekreft at ting fungere, også tar du bare kontakt med butikken du kjøpte pc'en eller PSU'en hos og ber om ny på garanti. Sålenge "ulykken" ikke var selvforskyld med div veskeholdige greier da, hehe.

Endret av navlasop
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...