Gå til innhold

Nexus One i Norge?

T.A

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenker på å skaffe Nexus One, men har hørt at man kun kan bestille den fra utlandet (ebay osv).

Bare lurte på om dette stemmer? Fant dette: Klikk her

Går det altså an å bestille i Norge, eller er jeg bare dum? Og hva skjer med garanti osv? (er ikke no pro' på dette, så ikke mobb! :p)

Endret av Montana298
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, dette visste jeg ikke :O

+1 på spørsmålet om garanti. For meg er det uaktuelt å kjøpe den for 5000 i Norge, når jeg kan få faren min til å ta den med fra USA for bare drøye 3000 kr, men nå som norske mobiloperatører importerer den, blir det kanskje mulig å få norske rettigheter på den? (Tvilsomt, men er lov å håpe :p)

Skrevet

Tenker på å skaffe Nexus One, men har hørt at man kun kan bestille den fra utlandet (ebay osv).

Går det altså an å bestille i Norge, eller er jeg bare dum? Og hva skjer med garanti osv? (er ikke no pro' på dette, så ikke mobb! :p)

Hvorfor ikke bare vente på HTC Desire...samme telefon men med noen forbedringer kontra Nexus one.

Sense

Mulighet for Tethering

Mye bedre enxangestøtte en Nexus One

Gjest Slettet-qfohT7
Skrevet

Ja det stemmer at den kan kjøpes i Norge med norske garantier. Det er ikke du som er dum. Jeg ergrer meg litt over at jeg ikke så dette da jeg bestilte min :)

Skrevet (endret)

Hvorfor ikke bare vente på HTC Desire...samme telefon men med noen forbedringer kontra Nexus one.

Sense

Mulighet for Tethering

Mye bedre enxangestøtte en Nexus One

Ja, det er sannsynligvis det jeg kommer til å gjøre, men er enda ikke helt sikker fordi:

Sense er ikke bare et pluss; Det vil også si at det tar mye lenger tid før vi får oppdateringer av Android. Heller ingen som har funnet ut hvordan man unlocker bootloaderen enda, så root blir vanskelig (enn så lenge).

Exchange har jeg null behov for, så det er ikke så farlig.

Nexus One blir en god del billigere for meg, da jeg som sagt vil kjøpe den i USA.

Noen som vet om Desire har samme touch-sensor som N1 slik at man får samme problem med kryssende akser?

Endret av AudunXetrov
Skrevet

men nå som norske mobiloperatører importerer den, blir det kanskje mulig å få norske rettigheter på den? (Tvilsomt, men er lov å håpe :p)

Bare så det er nevnt - kjøper du noe av en norsk operatør, forhandler, butikk e.l., gjelder alltid norske lover og regler, inkludert garanti, evt. angrerett osv. Hvor butikken eller forhandler har skaffet telefonen fra er fullstendig irrelevant.

Dette var ikke for å si at du var dum, men for å påpeke at du har norske rettigheter ved kjøp av en vare fra en norsk forhandler - du er ikke prisgitt forhandlerens gode humør eller lune.

Skrevet

men nå som norske mobiloperatører importerer den, blir det kanskje mulig å få norske rettigheter på den? (Tvilsomt, men er lov å håpe :p)

Bare så det er nevnt - kjøper du noe av en norsk operatør, forhandler, butikk e.l., gjelder alltid norske lover og regler, inkludert garanti, evt. angrerett osv. Hvor butikken eller forhandler har skaffet telefonen fra er fullstendig irrelevant.

Dette var ikke for å si at du var dum, men for å påpeke at du har norske rettigheter ved kjøp av en vare fra en norsk forhandler - du er ikke prisgitt forhandlerens gode humør eller lune.

Ja, mente mer på om jeg kjøper den i USA, men jeg regner jo med at jeg ikke får det bare fordi det er operatører i Norge som har den. Men service på den er det vel større sannsynlighet for at kommer her nå som norske operatører har begynt med den.

Skrevet

Takker for alle svar! Hjalp virkelig. Da er det ikke jeg som var dum, og ser ut som det blir en Nexus One på meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...