Gå til innhold

herpa sapphire 9700pro?


Roy E

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har et sapphire radeon 9700 pro, som har fungert mer eller mindre utmerket frem til en måned eller to siden. Da begynte maskina å spontanreboote av og til når jeg kjørte krevende spill. Ikke noe kjempestort problem, da det skjedde bare av og til. Men i går ble det straks verre.

Når jeg kjører spill nå, så får jeg av og til sånn grånne striper på skjermen, av typen man får når man overklokker minnet på grafikk-kort (noe som ikke er gjort i dette tilfelle), se her for eksempel http://home.online.no/~rer-s/artimages/scrn0077.JPG. Når dette skjer, er jeg nødt til å reboote pc'en, da det samme skjer i windows når det først har skjedd i et spill. (dvs, skjer når jeg for eksempel åpner browser'n etter å ha avslutta til desktop, grønne striper som sett på bildet over).

Jeg har sjekka at ikke vifta på skjermkortet har tatt kvelden, så det er utelukket.

Jeg har også reinstallert driverne, i ren desperasjon, uten at det hjalp. Jeg vil tro at det er minnet på kortet som har tatt kvelden, men om noen har opplevd lingnende mottas råd med takk.

Satser på at dette er en garantisak...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jepp, blitt varmt i været, har ett par kamerater av meg som har samme problem som deg, maskina går rett og slett varm og låser seg, kjøpe en kabinettt vifte eller to

 

først og fremst ta av dekslet på maskina og prøv om den oppfører seg bedre da, eventuelt prøv å kjøl den ned med no

Lenke til kommentar

jeg er ikke helt overbevist at det kun er varme det er snakk om her.

For eksempel, pc'en har stått på i hele natt og bare slappet av, skjermen har vært av og greier, så når jeg kom hjem nå nettopp og fyrte opp et spill så kom det fullt av artifacts igjen, og PC'en er ikke spesiellt varm.

Men, jeg skal fortsette å prøve å få fixa det, har sendt mail til komplett om problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...