Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

GA_EX58_UD4P har plutselig gått i svart.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Min nevø har ovenstående hovedkort, kjøpt og bygget for 9 mndr. siden og har virket upåklagelig.

Plutselig fra den ene dagen til den andre, er det svart skjerm.

PCèn starter opp, alle vifter og lys fungerer ingen pip-toner.

Han kommer ikke til post, så han får ingen kontakt med computeren.

 

Har prøvd dette uten resultat:

Testet med annet grafikkort og skjerm

Testet harddisk i annen computer, sjekket for virus.

Koblet alt unødvendig fra, skiftet minnebrikker rundt, cleared Cmos.

 

Prosessor intel I7 920

Skjermkort: XFX geforce gts 250

Minne: 6 GB Corsair DDR3 1600 Mhz

PSU: 550W

 

Noen som kan trylle? Vi er rimlig tomme for flere forslag. PSU`en er det eneste som ikke er testet, men den kjører jo upåklagelig.

 

Hilsen tukols

 

Har også prøvd med nytt batteri på HK.

Endret av tukols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser du er utdannet innenfor hardware, men kommer med noen forslag :)

 

Prøvde du en og en rambrikke i slott DDR3_1 eller DDR3_3, mener det er bare dem du kan kjøre en brikke i, og er det riktige brikker du bruker, tenker på max 1.65V brikker, så du ikke svir av cpu!

 

Du koblet alt unødvendig i fra, for å få bilde, vil det si alt utenom cpu/kjøling, en og en ram brikke, skjermkort og strøm?

 

Du nevner pip-toner, så da går jeg ut i fra du har koblet speaker til hk. Har du prøvd å starte opp med bare cpu og strøm og speaker tilkoblet hk, og sett om den piper fordi ram mangler, hvis den gjør det, sett i ram, og se om den piper fordi skjermkort mangler, hvis ikke, så henger self-post på ram!

 

Edit: Prøvde du alle PCIEX16 slottene?

Endret av ask99
Lenke til kommentar

Ser du er utdannet innenfor hardware, men kommer med noen forslag :)

 

Prøvde du en og en rambrikke i slott DDR3_1 eller DDR3_3, mener det er bare dem du kan kjøre en brikke i, og er det riktige brikker du bruker, tenker på max 1.65V brikker, så du ikke svir av cpu!

 

Du koblet alt unødvendig i fra, for å få bilde, vil det si alt utenom cpu/kjøling, en og en ram brikke, skjermkort og strøm?

 

Du nevner pip-toner, så da går jeg ut i fra du har koblet speaker til hk. Har du prøvd å starte opp med bare cpu og strøm og speaker tilkoblet hk, og sett om den piper fordi ram mangler, hvis den gjør det, sett i ram, og se om den piper fordi skjermkort mangler, hvis ikke, så henger self-post på ram!

 

Edit: Prøvde du alle PCIEX16 slottene?

 

Alle svar er velkomne her, er OK utdannet innenfor hardware, men det begjynner å bli noen år siden jeg har jobba med det, så jeg er litt rusten innenfor det nye.

 

Rambrikkene er den riktige typen, og de ble testet i DDr-3 slott 1.

Alle PCIEX16 slottene er prøvd.

Tror jeg vil prøve ditt forslag om å fjerne skjermkort og ram. Dette er ikke gjort.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Det viser seg, at chassiet er uten ledning til speaker..........!

Så det med pip-toner kan vi lete lenge etter.

Ergerlig.

Det er dog lysdioder på HK, og de viser at minnebrikker og CPU loader maksimalt.

 

Men, jeg tror også at HK har tatt kvelden. Vi må henvende oss til Gigabyte å høre ossen de forholder seg til dette.

 

Men er det andre gode forslag, så kom med dem........

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...