Gå til innhold

Script for presentering av søkeresultat


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har en for løkke som gir meg en resultatliste, og jeg ønsker å lage en script som genererer en slags søkeresultat side som f.eks google med frem og tilbake knapp og valgmuligheter f.eks bla opp side 4 eller 6.

 

Sliter med å få dette til, er det noen her som har noe tips angående dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Du må nesten fortelle hvilket programmeringsspråk du har benyttet, og jeg kan da eventuelt flytte tråden til det rette forum, ettersom dette ikke er noe som hører hjemme i Web-design, HTML, CSS og JavaScript.

Lenke til kommentar

Ideen var å bruke PHP/MYSQL/HTML/Javascript for å gjøre nettsiden mer dynamisk. Men jeg fikk ikke helt til å koble PHP, MYSQL og HTML sammen. Istedet for PHP, bruker jeg nå noe som heter JSON.

 

Så det blir noe som dette:

 

MYSQL --> JSON --> HTML/JAVASCRIPT. Jeg bruker altså javascript til å hente informasjonen fra JSON filen, som er et resultatsett hentet igjen fra MYSQL. På javascript siden så er det en FOR løkke som spytter ut en liste med resultater. Ut i fra den for løkken, prøver jeg å lage noe som kan presentere resultatsettet, og dette sliter jeg med. :(

 

Jeg er fremdeles ganske ny på dette området, så om noen av dere veit om en bedre løsning med database + Web, fortell meg gjerne om det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...