Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lydkort på Maximus III Formula


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt et nytt ASUS Maximus III Formula hovedkort. Det følger med et eget lydkort, men det virker ikke som det skal; jeg får bare beskjed om at "We can't find HD Audio Device" når jeg forsøker å installere driveren.

 

Jeg har forsøkt med Win XP og Win 7. I XP kom det overhodet ingen lyd, men i Win 7 kom det lyd - likevel uten at installasjonsprogrammet oppdaget lydkortet.

 

Jeg har forsøkt å installere MS HD UAA Driver, uten resultat.

 

Jeg har forsøkt å oppdatere BIOS og laste ned nyeste drivere fra nettet (www.asus.com), uten resultat.

 

I BIOSen er HD Audio aktivert.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det rareste har skjedd... jeg tok ut lydkortet, reinstallerte Windows 7, reinstallerte de øvrige driverne fra ASUS, og slo av. Satte i lydkortet, slo på, og vips - driverne installerte seg helt av seg selv.

 

Jeg har hatt problemer med å få driverne til en trådløs usb-nettverksadapter til å virke. Du vet, sånn "installer denne programvaren før du plugger i enheten". Vel, jeg satte i adapteren UTEN å kjøre den vedlagte driver CD'en, og vips - det fungerte også!

 

Moralen er; I Windows 7 er det bare å drite i driver-CD. Oppdatert alt over Windows Update i stedet - mye mer effektivt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...