Gå til innhold

ny bærbar pc. maks 5000kr


Anbefalte innlegg

Hei

 

faren min skal ha seg ny pc som kun skal brukes til internett.

kriterier:

maks 5000kr

bra kvalitet, er drit lei av jalla HP

 

har sett en del på lenovo og asus da det virker som dem har bra kvalitet. er godt kjent med ibm fra før som er bra kvalitet, er jo dem som er lenovo nå?

 

har sett på denne her http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=508036

 

denne er egentlig litt for dyr, men så ut til å ha VELDIG bra kvalitet? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=584844

Endret av Markelure
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan vell umulig være verre en de HP pc'ene vi har hatt :p

 

kan du anbefale noen andre pcer?

Lenovo G550 er en fin kontorpc det. Det viktigste er dere blir fornøyd.

Eller så er ikke den Dell'n som er linket til noe dårlig valg heller.

 

Jeg synes nå egentlig at det er litt synd at dere har hatt dårlig erfaring med hp for de lager bra maskiner. Jeg har vært ansvarlig for veldig mange bærbare pc'r opp gjennom åra og hp har alltid vært ett av de bedre merkene, men det er jo sånn at alle kan lage en mandagsutgave innimellom.

Det viktigste når man kjøper bærbar pc er egentlig support og garanti. De fleste større merkene har god support så det blir litt hipp som happ hva man velger.

Lenke til kommentar

skal vell litt til at 2 av dem har vært mandags pcer da.

 

har bytta 3 ladere og.

 

hengslenne på skjermen var helt elendige etter en stund på ene. fikk byttet dem. og i 3 dager føltes dem bra, og etter det kjente jeg dem var slakkere. en annen hp som jeg sitter på nå og har dårlige skjermfester.

 

vifta har røket, overoppheting, batteri har røket, lader 3 ganger, tastatur, plasten bak kjøleribbene knekker bare man ser på dem osv

 

er en av dem som har vært greie, men det var bedrifts pc og kosta ca 27k

 

men ang Dell

 

er denne her bra? http://www1.euro.dell.com/no/no/hjem/Dell-b%C3%A6rbare-PC-er/inspiron-1546/pd.aspx?refid=inspiron-1546&s=dhs&cs=nodhs1&ref=lthp tenker på den til 5490kr

 

ser den er bra på papiret, men er kvaliteten bra?

Endret av Markelure
Lenke til kommentar

Dell lager maskiner med bra ytelse, jeg har hatt litt ymse erfaringer med noen serier fra Dell, men de har jo verdens beste serviceapparat så alt i alt kan jeg anbefale Dell.

 

Det samme gjelder for de problemene du har hatt med HP, en mandagsmaskin vil berøre hele batcher av en produksjon så hvis man da har bestillt 10 maskiner av samme modell så vil høyst sannsynlig alle slite med samme feil.

 

Av de tre modellene du har listet så har G550'n den raskeste prosessoren, men den er kun marginalt bedre enn den i SL510 i noen syntetiske tester.

Dell modellen har en AMD prosessor lagd på litt utdatert produksjonsteknologi så den havner et godt stykke bak de to fra IBM.

 

Uten å si noe om kvaliteten på disse maskinene så kan jeg utifra spesifikasjon anbefale SL510, den er bygd på den nyeste teknologien og den leveres med Win7 Pro.

 

I tester så yter SL510 ganske mye bedre en G550, den scorer også bra på byggekvalitet og design.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

er forsjellige hp pcer vi har hatt :p så kan ikke være det.

 

greit nokk at dem er bra på service om den blir ødelagt, men er fortsatt drit å sitte uten pc.

 

men det du sier er at den beste av dem er thinkpaden? skjermkortet er ikke av det beste akkuratt(integrert?) men han skal ikke spille, se HD film elns uansett på den.

Lenke til kommentar

Opps... :blush: Først nå så jeg linken til Dell Studio maskinene.

De er i en helt annen klasse enn SL510 spesielt på 3d ytelse, og de har også noe bedre ytelse i kontor benchmarks enn SL510 dog ikke så veldig mye.

 

Anbefalingen av SL510'n faller litt igjennom hvis man begynner å sammenligne med Studio maskinen til Dell, den er i en litt annen klasse enn de andre spesielt med tanke på 3d ytelse. Ikke sånn å forstå at den kan brukes til noe seriøs spilling for til det er det skjermkortet for slapt, men hvis man f.eks vil se mye HD video eller redigere HD video så er Studio maskinen det eneste reelle valget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...