Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av bærbar.


Anbefalte innlegg

Heysann mennesker:P

Skal begynne på skole til høsten og må ha en bærbar som støtter følgende:

> RAM: minimum 2GB, men anbefales å ha 3GB eller mer

 

> Skjermkort: nVidia 9800M GTX / ATI radeon 4850, eller

lignende med støtte for DX10 og shader model 4.0 eller nyere **

 

> Skjermkortkrav: Et moderne dedikert kort med

minimum 512MB minne

 

> Nettverkskrav: Støtte for 802.11n (WLAN)

 

Jeg tror nok jeg velger å kjøpe en ordentlig god bærbar, minimum 4 gig minne, skal ha ATI, ikke nVidia. Gjerne et veldig godt skjermkort her.

Generelt veldig grei pc som skal brukes til skole(spilldesign) og spilling på fritid.(WoW, MW2,BF2 osv.)Skal også ha Core i7 prosessor.

 

Noen som har forslag? Har sitti å lest litt på HW sine prisguider, men ser ikke noe jeg virkerlig føler treffer meg i hjerterota her:P

 

makspris: 14 000.

 

Noen som har forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å ta en titt på denne. Den skulle være midt i blinken for kravene dine. Eventualt kan du konfigurere W870 eller W860 hos Multicom. Vil også nevne at laptoper med grafikkort som HD5650 eller 5730 ofte kan være et bedre kjøp, da de er mindre og har lavere TDP, med alle fordelene det medfører, og er betydelig billigere, rundt 6-8000. Med mindre du vil ha en bærbar med best mulig spillytelse, og det ikke betyr så mye at den er større, tyngre og dyrere og har dårlig batteritid. Da er den Aceren jeg nevnte i starten midt i blinken.

Lenke til kommentar

Takk for forslag:) Til sistemann som kommenterte:

Skal ikke ha nVidia skjermkort(gjelder forsåvidt førstemann også) så det må bli noe med HD 5850 eller bedre.

 

Skal se litt på de dere har foreslått etterpå, når jeg ikke er på skolen. Har ikke mulighet til å se så lenge i slengen:P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...