Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rust i kanaler - 1992 Volkswagen Caravelle


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og en gjeng med klassekamerater har en russebil. Denne bilen er det altså en del rust på. Det vil si. Det er ikke mye rust, men den rusten som er der er alvorlig. Fikk en 2'er feil på rust.

 

Bilen er en volkswagen Caravelle 1992 modell.

 

Rusten det dreier seg om er altså rust i kanaler. Det er også litt rust i en del av skjermen. (Skal forsøke å få opp noen bilder så raskt som råd)

 

Det jeg lurer litt på er om man kan gjøre sånt arbeid selv (Dvs. hvor mye kan en fyr som ikke har sveisa mer enn et par ganger før gjøre. Lovlig blir det vel ikke før man får sveiset det på verksted likevel)? Og hva blir det sånn ca. kostende for å få kanaler sveiset? :)

 

Med vennlig hilsen

LockBreaker :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei. det er lovlig og sveise kanalene selv. hvis du ikke har sveisa mer enn et par ganger før ville jeg nok ikke sveisa på bilen. det er tynne plater som du lett kan brenne hull og bare gjøre det verre. men vis du vil prøve så ikke bruk elektrode men bruk mig eller tig

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

 

Det er ikke så farlig om det blir pent eller ikke. Det viktigste er at det er forholdsvis solid. Får kanskje lånt elektrode-apparat hos en onkel. Utstyr for å sveise tig/mig har jeg ikke tror jeg (dersom jeg ikke tar veldig feil). :)

 

Her er noen bilder forresten (Se spoiler): Beklager litt dårlig kvalitet. Det var kaldt ute i bare T-Skjorta. :p

 

 

post-118065-1268069326,0796_thumb.jpg

 

post-118065-1268069365,9289_thumb.jpg

 

post-118065-1268069399,4789_thumb.jpg

 

post-118065-1268069438,2203_thumb.jpg

 

post-118065-1268069471,3505_thumb.jpg

 

post-118065-1268069508,2746_thumb.jpg

 

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Trenger ikke bli pent nei. Har forresten funnnet nye, hele kanaler til den bilen, så da er det vel egentlig bare å få sveiset dem inn. Men det er vel det som er problemet.

 

Skal høre ved et lokalt firma om de kan være interessert å bytte litt arbeidstid mot reklame på russebilen. I alle fall litt rabatt. Nå kan jeg jo få tak i delene, så da kan de vel ikke ta for annet en arbeidstiden, tror jeg da. Men det kan vel ta sin tid siden sveising av rust er tidkrevende og vanskelig?

Lenke til kommentar

Se om du ikke greier å snike opp noen i område som kan gjøre det uten kvittering, er nokk det billigste alternative. Du kan høre på bilforumet om det er noen i ditt område som tar på seg slike jobber, eller allefall kan styre deg i retningen av noen som kan gjøre det svart.

Lenke til kommentar

Skal gjøre det. Takk for tipset. :)

 

EDIT: Har kartlagt litt priser og sånt nå. Verksted: 15 000. Privat: Har ikke funnet noen som tar på seg enda. Ser etter enda.

 

Har også funnet ut hva slags sveiseapparat vi har her hjemme. Et slags kombi-apparat. Deca Decamig 210/s som går på gass/strøm. Grå flaske med sveisegass var med. :)

 

Går det greit å bruke et slikt appart på å sveise karosseri? Det er jo forholdsvis tynne plater, men jeg vet ikke jeg. Hadde vært artig om det hadde gått. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...