adg Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Hei! Jeg sliter litt her. PC'n bruker konstant ca 100% cpu og alt går utrolig sakte. I følge taskmanager er det System Idle Process som bruker cpuen. Jeg veit at den skal stå på 99% når ikke noe annet skjer på PCn, men se nederst på vedlagt bilde. Der står det cpu-usage 90% eller noe og vifta går som f.. (brukte 20 min på å print-screane og komme meg inn i opera..) Problemet dukker opp ca en gang om dagen og det eneste som hjelper er å kutte strømmen og starte maskina på nytt. Noen som har tips?
dontzi Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 vell system Idle process er no de samme som min ledig systemprosess på norsk vista så lenge system Idle process er på mellom 90%-99% skal alt ver ok. der må ver noe anna som gjør ditta. virus kansje ? anti-virusen som starter? sjekk hva som har størts "Mem Usage" hvilket anti-virus kjører du ? har du noen specs på pcen ?? cpu = ? ram = ?
adg Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 (endret) Takk for svar =) Pentium M 2,00 GHz 1 GB RAM antivirus: avg 9 free winxp pro laptopen er nesten 4 år, så er forsåvidt gammel. nylig formatert og alt virker bra ellers.. Endret 5. mars 2010 av adg
dontzi Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 avg er vel de som eg har størst troa på at den som ødelegg for dej. sia du har så lite ram. kan eg tenke meg at hver gang avg starter å søke så stopper datan opp
adg Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 Jepp, den sliter veldig når avg starter scan. Men går ikke noe scan når dette skjer. I følge kontrollpanelet til avg hvertfall.
AvidGamer Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 (endret) Kjørt Defrag? Oppdatert OSen, software, browsere osv? Kjørt Ccleaner? Kjørt S&D? Endret 5. mars 2010 av AvidGamer
adg Skrevet 5. mars 2010 Forfatter Skrevet 5. mars 2010 OS og browsere er oppdatert. Kjørt cc cleaner nå, fant en god del dll-feil. skal kjøre defrag også og se om det blir bedre.
AvidGamer Skrevet 5. mars 2010 Skrevet 5. mars 2010 Ikke glem å se om paging file har blitt tullet med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå