Gå til innhold

skal kjøpe meg ny data. men trenger litt hjelp med å velge ut ting


Anbefalte innlegg

hallo.

da gamle daten min begynner å bli litt treig. må jeg kjøpe meg ny.

har tenkt å kjøpe en som greier å kjøre battlefield bab company 2 uten problemer.

men da det er vertfall er 3 år sia jeg dreiv å glante på komplett. så har det kommi utrulig mye rart.

men har nå satt opp ei liste. er det ok utstyr jeg har plukka meg?

 

 

  • 494704 ASUS Maximus III Formula, P55 Socket-1156, DDR3, ATX, GbLAN, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16
  • 492610 Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 8GB Kit w/4x 2GB XMS3 modules, CL8-8-8-24, for Core i5 and i7, 1.65V
  • 460922 Corsair HX 750W PSU ATX 12V V2.2, 80 Plus Silver, Modular, 4x 6+2-pin PCIe, 12x SATA, 140mm Vifte
  • 492768 Intel Core™ i7 Quad Processor i7-860 Quad Core, 2.80Ghz, Socket 1156, 8MB, 95W, Boxed w/fan
  • 498840 PowerColor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort
  • 484997 Samsung SpinPoint F1 160GB 7200RPM, SATA 3.0 Gbps, 3,5", 8mb

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

såg veldi lovende ut =D

 

har du flere hdd's heime ?? for 160 er veldig lite. i vertfall i forhold til hva prien på hdd's er nå for tiden. vist du slit litt me bf:bc2 så kan du kjøpe et samme kort og kjøre CrossFireX

 

 

ligger den dataen i grenseland? med tanke på bf bc2?

vill det ikke bli lit liten plass for 2 sånne kort eller går det bra mend orginale kjølere.

 

tenkte jeg skulle ha en liten hd for windows så slipper jeg å knote å dele opp en 1terra disk.

men må vel kjøpe et par terra disker for det har jo blitt sykt billigt.

Lenke til kommentar

veldig lovende hvis det er 3 år siden sist :thumbup:

 

men det er noe som kan endres litt.

 

men først et spørsmål: maks budsjett?

 

og så noen tips:

 

på komplett kan du lagre handlelister og så dele den.

 

du kan spare litt på å gå for amd, som faktisk skalerer litt bedre med ati sine skjermkort. kilde

 

nvidia kommer med helt ny skjermkort serie 26. mars, ville ventet litt med kjøpet og sett hvordan disse yter og hva de koster

 

har du hørt om ssd? hvis ikke ta deg en tur på google

 

4 GB ram holder i gaming oppsett

Lenke til kommentar

veldig lovende hvis det er 3 år siden sist :thumbup:

 

men det er noe som kan endres litt.

 

men først et spørsmål: maks budsjett?

 

og så noen tips:

 

på komplett kan du lagre handlelister og så dele den.

 

du kan spare litt på å gå for amd, som faktisk skalerer litt bedre med ati sine skjermkort. kilde

 

nvidia kommer med helt ny skjermkort serie 26. mars, ville ventet litt med kjøpet og sett hvordan disse yter og hva de koster

 

har du hørt om ssd? hvis ikke ta deg en tur på google

 

4 GB ram holder i gaming oppsett

 

 

komplett data skjerm tastatur osv ca 15k

ssd såg dyrt ut.fungerer vel med vanlige disker.

amd vs ati har ikke peiling.forslag?

syns 3k til skjermkort er nokk

ok så 4gb duger? hvor mange brikker da? bør vel bruke alle minne plasene.dvs 4x1gb

Lenke til kommentar

er budsjettet ditt 15k ville jeg virkelig anbefale å slenge med en ssd disk til å lagre OS og div program.

 

du går for 2x2GB brikker.

 

du kan ta utgangspunkt i dette oppsettet.

 

ta hd5870 hvis du skal ha skjerm og annet "stash"

 

vanlige disker fungerer, men ssd er MYE raskere.

Lenke til kommentar

komplett data skjerm tastatur osv ca 15k

ssd såg dyrt ut.fungerer vel med vanlige disker.

amd vs ati har ikke peiling.forslag?

syns 3k til skjermkort er nokk

ok så 4gb duger? hvor mange brikker da? bør vel bruke alle minne plasene.dvs 4x1gb

 

 

neh holder me å bruke 2 stk av plassende dine.. 2x2gb

den pakken du hadde valgt først var no 6gb minne. noe som kan ver greit vist du har tenkt å kjøre win7 x64 elr vista x64

Lenke til kommentar

Den siste linken der er omtrent så god maskin som er mulig å få for prisen (med mindre du velger en annen nettbutikk, selvsagt :))

 

Og om noen sådde tvil om det - Et HD 5870 vil kjøre ethvert spill på max grafikk (eller veeeeeldig nesten) på høye oppløsninger.

 

Beste prosessor til gaming, beste SSD på markedet, knall kabinett, beste strømforsyning på markedet, raskeste spinnedisk på markedet, raskeste single-gpu på markedet.... Veldig bra oppsett. Ville selv lagt litt mer i skjerm til den totalprisen, men det er flisespikkeri.

Lenke til kommentar

 

kunne vert lurt med et kabinett....

 

du dropper også ssd her, noe jeg virkelig ikke anbefaler.

 

gjentar at du ikke trenger 8GB ram

 

amd trekker fortsatt mer fps ut av ati-skjermkort.

 

tviler sterkt på at du trenger win7 ultimate, home premium er bra nokk for de aller fleste.

 

oppsettet du satt opp tidligere er mye bedre, og var faktisk et veldig bra oppsett, kanskje litt dyr psu, men corsair=kvalitet, bare litt synd at de koster (litt) mye, synes chieftec sine er langt bedre priset.

Lenke til kommentar

driver å snuser på det her. http://www.komplett....B4-78E4D03CCC38

 

kunne vert lurt med et kabinett....

 

du dropper også ssd her, noe jeg virkelig ikke anbefaler.

 

gjentar at du ikke trenger 8GB ram

 

amd trekker fortsatt mer fps ut av ati-skjermkort.

 

tviler sterkt på at du trenger win7 ultimate, home premium er bra nokk for de aller fleste.

 

oppsettet du satt opp tidligere er mye bedre, og var faktisk et veldig bra oppsett, kanskje litt dyr psu, men corsair=kvalitet, bare litt synd at de koster (litt) mye, synes chieftec sine er langt bedre priset.

 

kabinett har jeg.

4gb ram ok ok har fått inn det nå.

amd ok ok.

win7 premium ok ok, men hva med 32 vs 64bit?

er ssd verdt det? hvorfor skal jeg ha en rask hardisk. kunn for å starte windows fortere?

Lenke til kommentar

ikke no ssd hardisk her. men jeg kjøper meg det seinere hvis jeg blir lei av å vente.

 

 

edit:http://www.komplett....D1-754D06587AAE

vill en kunne bruke hdmi kabel fra skjermkortet til skjermen?

 

jeg har det kabinettet her http://www.zaplogics.com/zapHardware/Chieftec_files/image003.jpg

 

men mitt er ikke i den fargen.holder det med mid tower?

Endret av froZZo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...