Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slutter å fungere etter hvilemodus/skjermbeskytter


Anbefalte innlegg

hei!

 

jeg kjøpte en pc den siste uka i januar (husker ikke eksakt dato)

og når jeg fikk den så monterte jeg den og brukte den i en uke ca, før jeg reiste rundt i europa med klassen min.

 

men problemet med den er at når jeg starter den funker den perfekt, men når jeg setter den i hvilemodus, eller går ifra den til skjermbeskytteren eller noe skrur seg på, og når jeg setter meg ned for og bruke den igjen så får jeg bluescreen :- (

 

windows har ikke noen løsning på dette (windows 7 home premium) og jeg blir bare mer og mer fortvilt :- (

 

jeg har en Acer Aspire M5300 som jeg kjøpte på komplett.no . jeg har spurt dem om de veit hva det kan være, men jeg får ikke noe svar.

 

 

også lurer jeg på en ting til, kankjse feil forum, men fant ikke noen annen plass der jeg kunne spørre :p

 

er det mulig og skifte kabinett på fabrikk lagede pc'er? (A)

jeg veit nesten ikke noe om pc'er, kan en del, men ingenting om pc deler eller noe sånt (A)

 

mvh pr0nk

Endret av pr0nk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som et grafikkproblem for min del, selv om dette kan være feil. Prøv å legge inn nye drivere til grafikkortet. Eventuelt hadde det vært fint om du kunne skrevet ned hva som står på bluescreenen, da dette også kan gi folk en viss pekepinn. Det er nok det beste forslaget jeg har, uten veldig mye å gå på.

 

Angående å skifte kabinett. Ja, det skulle da gå helt strålende, men du burde nok da ha med deg noen som veit litt om slikt, for å unngå å ødelegge noe.

 

Velkommen til forumet :)

Håper du får de svarene du vil ha

Lenke til kommentar

Høres ut som et grafikkproblem for min del, selv om dette kan være feil. Prøv å legge inn nye drivere til grafikkortet. Eventuelt hadde det vært fint om du kunne skrevet ned hva som står på bluescreenen, da dette også kan gi folk en viss pekepinn. Det er nok det beste forslaget jeg har, uten veldig mye å gå på.

 

Angående å skifte kabinett. Ja, det skulle da gå helt strålende, men du burde nok da ha med deg noen som veit litt om slikt, for å unngå å ødelegge noe.

 

Velkommen til forumet :)

Håper du får de svarene du vil ha

 

jeg har tenkt på den muligheten, og jeg har fått tips om at det kanskje kan være det som er problemet, så jeg har tenkt og bestille meg et nytt ett, men veit ikke hvilket som passer best til meg. jeg spiller en del CoD MW2 og WoW, og vil gjerne ha best ytelse på best grafikk :) (helst noe på komplett.no)

 

jo takk! :) kommer til og bruke det ofte hvis det er noe jeg lurer på!

Lenke til kommentar

som snittleif sier så hadde jeg prøvd å oppdatere skjermkort drivere :)

men hva slags skjermkort er det du har? Bittelitt mer info om selve maskinvare kan være greit å ha med når du skal spørre om noe som kan være maskinvare relatert, du skriver hva slags maskin det er og hvor du har kjøpt den, men for sånne som meg som ikke gidder å gå inn for å sjekke selv syntes det er greit at du tar med det :D

 

hehe, men prøv drivere åsså sier du ifra hvordan det går? :)

Lenke til kommentar

som snittleif sier så hadde jeg prøvd å oppdatere skjermkort drivere :)

men hva slags skjermkort er det du har? Bittelitt mer info om selve maskinvare kan være greit å ha med når du skal spørre om noe som kan være maskinvare relatert, du skriver hva slags maskin det er og hvor du har kjøpt den, men for sånne som meg som ikke gidder å gå inn for å sjekke selv syntes det er greit at du tar med det :D

 

hehe, men prøv drivere åsså sier du ifra hvordan det går? :)

 

jeg har oppdatert dem men det er ingen forandring :-(

 

ehm.. hehe, litt flaut men.. hvor finner du ut det på windows 7? (A)

 

å ja! jeg har tenkt og oppgradere RAM'en på pc'en, så jeg har bestilt fire RAMbrikker på 4gb hver. jeg fikk beskjed om at jeg måtte bytte hovedkort for at pc'en skulle greie og ta det, for den kan originalt bare ta 8gb. men er det nok og bare skifte hovedkort? jeg har bestilt ny PSU på 1000w som sikkerhet, pluss at jeg har kjøpt ett nytt skjermkort.

måtte oppgradere PSU'en hvis jeg skulle greie og bruke skjermkortet, men siden jeg oppgraderer skejrmkortet og RAM'en også så kjøpte jeg en PSUsom var dobbelt så bra (den originale er på 500w)

er det noe mer enn det jeg må oppgradere for at den skal fungere perfekt?

 

dette har jeg kjøpt:

 

NZXT LEXA S Midi Tower Sort (kabinett)

 

Chieftec Super Series 1000W PSU (power suply)

 

Corsair QUAD2X PC6400 DDR2 16GB KIT CL6

Kit w/4x 4GB XMS2-6400 dimm's, CL6-6-6-18 (RAM brikkene)

 

ASUS P7P55D, P55, Socket-1156 (hovedkortet)

 

 

dette er det jeg har bestilt, er det nok? eller trenger jeg noe mer, eller er det noe av det jeg ikke trenger? (A)

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

 

hehehe, jeg sspiller en del spill ;) og jeg gidder ikke og oppgradere hele tiden så derfor kjøper jeg meg masse bra med en gang så slipper jeg og bruke så mye penger hele tiden ^^

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

 

hehehe, jeg sspiller en del spill ;) og jeg gidder ikke og oppgradere hele tiden så derfor kjøper jeg meg masse bra med en gang så slipper jeg og bruke så mye penger hele tiden ^^

 

heha, maskina mi koster omtrendt 30 tusen sånn som det står nå og jeg kjører med 12 gb med ram, når jeg testet rammen min så kjørte jeg cod mw2, cod mw1, bf bc2, farcry2, crysis, visual studio (programmering) og photoshop og da brukte den kun 57% av rammen :p

så man kan vell si at du har nok ram, men er den rask nok, det er et annet spm :D

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

 

hehehe, jeg sspiller en del spill ;) og jeg gidder ikke og oppgradere hele tiden så derfor kjøper jeg meg masse bra med en gang så slipper jeg og bruke så mye penger hele tiden ^^

 

heha, maskina mi koster omtrendt 30 tusen sånn som det står nå og jeg kjører med 12 gb med ram, når jeg testet rammen min så kjørte jeg cod mw2, cod mw1, bf bc2, farcry2, crysis, visual studio (programmering) og photoshop og da brukte den kun 57% av rammen :p

så man kan vell si at du har nok ram, men er den rask nok, det er et annet spm :D

 

nice :O

rask nok? :p hva tenker du på? :p hovedkortet? :D

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

 

hehehe, jeg sspiller en del spill ;) og jeg gidder ikke og oppgradere hele tiden så derfor kjøper jeg meg masse bra med en gang så slipper jeg og bruke så mye penger hele tiden ^^

 

heha, maskina mi koster omtrendt 30 tusen sånn som det står nå og jeg kjører med 12 gb med ram, når jeg testet rammen min så kjørte jeg cod mw2, cod mw1, bf bc2, farcry2, crysis, visual studio (programmering) og photoshop og da brukte den kun 57% av rammen :p

så man kan vell si at du har nok ram, men er den rask nok, det er et annet spm :D

 

nice :O

rask nok? :p hva tenker du på? :p hovedkortet? :D

 

Nei tenker på hvor raskt minne er (Altså RAM), så du hadde skrevet det oppi her, men har aldri prøvd den rammen selv :) Bruker kun OCZ når det kommer til RAM jeg skjønner du :D

Lenke til kommentar

maskinen ser sånn sett grei ut, men driver du med noen spes på maskinen i og med at du skal ha så mye RAM? :O

 

for å finne maskinen vare kan du f.eks trykke på start, høyreklikke på min datamaskin og trykke behandle.

Der inne ser du litt om du trykker på enhetbehandling, ellers kan du trykke på "pause/break" knappen mens du holder inne "Windows" tasten :) Da får du opp CPU/RAM/SYSTEM :)

 

hehehe, jeg sspiller en del spill ;) og jeg gidder ikke og oppgradere hele tiden så derfor kjøper jeg meg masse bra med en gang så slipper jeg og bruke så mye penger hele tiden ^^

 

heha, maskina mi koster omtrendt 30 tusen sånn som det står nå og jeg kjører med 12 gb med ram, når jeg testet rammen min så kjørte jeg cod mw2, cod mw1, bf bc2, farcry2, crysis, visual studio (programmering) og photoshop og da brukte den kun 57% av rammen :p

så man kan vell si at du har nok ram, men er den rask nok, det er et annet spm :D

 

nice :O

rask nok? :p hva tenker du på? :p hovedkortet? :D

 

Nei tenker på hvor raskt minne er (Altså RAM), så du hadde skrevet det oppi her, men har aldri prøvd den rammen selv :) Bruker kun OCZ når det kommer til RAM jeg skjønner du :D

 

ahaa : D da skjønner jeg :p tror det kan bli tøft :D

men veit du om alle tingene passer sammen, og/eller om jeg trenger noe mer? (A)

Lenke til kommentar

sorry kiire :p hhe

 

De delene du har bestillt passer sikkert sammen, MEN passer det sammen med det du har fra før?

hva slags cpu har du?

skjermkort?

 

har du pci-e skjermkort?

åssen socket har du på cpu'en din?

Jeg snakka med en kompis av meg og han sa at det ikke passa sammen :(

han skal sette sammen en ny liste til meg så skal vi få fikset det :) kan fortelle hvordan det går når vi har fått bestilt delene og satt dem sammen :)

 

btw, pc'en min er en Acer Aspire M3500 :) sånn hvis du vil sjekke hva slags spec den har :) og kanksje du kan hjelpe meg øitt videre hvis det er noe jeg har glemt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...