Gå til innhold

Nytt skjermkort, HD4890, 8pins kontakt?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nettopp anskaffet meg et nytt skjermkort (XFX Radeon HD 4890 1GB). Men så fikk jeg såklart problemer når jeg hadde satt det inn i maskinen min. I stedet for å ha 2x6-pins kontakter på kortet, så var det en 6-pins og en 8-pins. Og så klart så fulgte det ikke med noe overgang, så snill som XFX er :) Så det jeg egentlig lurer på, er om det finnes noen vei rundt dette? Burde det gå med 2x6-pins? Har prøvd med overgangene jeg hadde (2x6pins). Forslag?

 

Håper på raskt svar, har lyst å prøve dette kortet idag! :/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom på en løsning på det dersom du ikke har en 8-pins kontakt for hendene, men har bare to 6-pins; Jeg røska ut en av jordingskablene (den svarte) fra en av strømledningene til PSU'en, så stappa jeg den inn i en av de 2-pin'ene på skjermkortet, pluss de to 6-pins kontaktene som står i, så fikk jeg starta PC'en skikkelig, og spill går mye mer flytende enn før ;)

Lenke til kommentar

Hehe, ok, skal prøve å forklare det litt bedre :p

 

Av en eller annen grunn så fungerte det ikke å starte maskinen når jeg hadde 2x6-pins kontakter koblet. Jeg fikk bare beskjed om at en av kontaktene ikke var koblet til. Så jeg improviserte og tok en jordingskabel (den sorte ledninga) fra en strømkabel fra strømforsyninga, og satt den inn i en av de 2 resterende kontaktene på skjermkortet, om du skjønner? :p

 

Prøvde dette, fordi jeg hadde lest at de to siste kontaktene var hovedsaklig ekstra jording for skjermkortet. Regner med at de overgangene du kjøper gjør samme jobben!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...