Gå til innhold

Hvilket minnekort har dere å anbefale/fraråde til en G3?


Anbefalte innlegg

Er like før jeg skal bestille meg en G3 nå, prisen begynner å bli virkelig bra nå! Spørsmålet mitt er hvilke minnekort som kan anbefales, og da gjerne hvis det er noen spesielle til dette kameraet? Noen som har noen erfaringer med Apacer Photo Steno Pro kort? Et lite spørsmål til; lønner det seg å kjøpe to på 128 MB, eller ett på 256 MB? Tenker ikke prismessig, men med tanke på at hvis det ene "klikker" så har man fortsatt et som (forhåpentligvis) funker.

 

M.V.H. Øyvind

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
lønner det seg å kjøpe to på 128 MB, eller ett på 256 MB? Tenker ikke prismessig, men med tanke på at hvis det ene "klikker" så har man fortsatt et som (forhåpentligvis) funker.

Riktig tenkt!

 

Hvis du lagrer i .jpg, spiller valget av kort liten rolle, men hvis du ønsker å lagre i RAW eller .tif, bør du velge kort med omhu pga lagringshastigheten.

http://www.dpreview.com/articles/mediacompare/

Lenke til kommentar

Skarsk: Testen du viser til har en grei konklusjon. Hastigheten har lite å si, så lenge du bruker et standard kamera. På de beste DSLR så er det en viss forskjell. Men på vanlige kamera er forskjellen forsvinnende liten. Kjøp det billigste du finner. Fungerer ikke det bra, så returnerer du chip'en.

 

I et par andre tråder så sier du at Apacer og Nikon ikke fungerer sammen. Hvorfor det?

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på om den referansen til dpreview er oppdatert, men i alle fall har minnekort ulik overføringshastighet - de gamleste kortene har 1x hastighet, mens mange nye (og dyre) kort har opp i 48x hastighet hvis jeg ikke husker helt feil.

Og da merker man forskjell på store filer.

 

At Apacher og Nikon ikke alltid går ihop, var det MLW som gjorde oppmerksom på i en tråd for noen mndr. siden.

Lenke til kommentar

Har du lest denne testen selv? Det kommer da tydelig fram at det er dårlig sammenheng mellom oppgitt hastighet og virkelig hastighet.

 

Hvilke kamera på markedet kan nyttiggjøre seg av 48x hastighet, da?

 

Jeg mener å huske at jeg også har spurt MLW om Apacer (ikke Apacher) og Nikon. Fikk ikke noe fornuftig svar, etter det jeg kan huske.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...