Gå til innhold

hvordan restille uten og ødelegge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "uten og ødelegge noe" ?

 

Hvilken pc har du?

 

har vindows vista home premium

 

acer..

 

 

mente det med og slette hele pcen , og reinstallere som man gjør første gang..

 

Acer har en hurtigknapp en plass, eller en knappkombinasjon du skal trykke når du starter pcen. Se brukerhåndboken for detaljer. Om du har vært uheldig og slettet denne partisjonen kan du kontakte acer å få tilsendt en "master CD/DVD" som gjør samme jobben!

 

Lykke til

Lenke til kommentar

Hva mener du med "uten og ødelegge noe" ?

 

Hvilken pc har du?

 

har vindows vista home premium

 

acer..

 

 

mente det med og slette hele pcen , og reinstallere som man gjør første gang..

 

Acer har en hurtigknapp en plass, eller en knappkombinasjon du skal trykke når du starter pcen. Se brukerhåndboken for detaljer. Om du har vært uheldig og slettet denne partisjonen kan du kontakte acer å få tilsendt en "master CD/DVD" som gjør samme jobben!

 

Lykke til

kunne du funnet ut feks hvordan en knappen eller noe ser ut?

går det ann og slette pcen på en måte, og bruke den samme cden som jeg brukte for og få inn innstillinger?

Lenke til kommentar

Hva mener du med "uten og ødelegge noe" ?

 

Hvilken pc har du?

 

har vindows vista home premium

 

acer..

 

 

mente det med og slette hele pcen , og reinstallere som man gjør første gang..

 

Acer har en hurtigknapp en plass, eller en knappkombinasjon du skal trykke når du starter pcen. Se brukerhåndboken for detaljer. Om du har vært uheldig og slettet denne partisjonen kan du kontakte acer å få tilsendt en "master CD/DVD" som gjør samme jobben!

 

Lykke til

kunne du funnet ut feks hvordan en knappen eller noe ser ut?

går det ann og slette pcen på en måte, og bruke den samme cden som jeg brukte for og få inn innstillinger?

 

Erhm hurtig knapp var vel heller ment som en hurtig-snarvei-tastekombinasjon. Typisk likt som for å gå inn i BIOS. Ser på min samboers maskin at det faktisk står i boot-screen at hun skal trykke Alt + F10. Det er en Acer. Hvis maskinen din kom med en DC/DVD med Operativsystem på (står nok Windows Vista på den isåfall) så starter du maskinen med denne disken. Når du får opp "Trykk en tast for å starte maskinen fra CD" så trykker du en tast.

Lenke til kommentar

hmm. så skal jeg når jeg har restilt pcen ta den samme cden som jeg fikk med?

 

 

men det jeg igjen lurer på. hvordan sletter jeg det? alt + f10?

 

kansje du/dere kunne forklare det med steps for steps for noobs?

 

Heh, jommen ikke lett å forklare helt steg for steg. Hva er typebetegnelsen på datamaskinen din ? kan se om jeg finner instruksene online til deg!

Lenke til kommentar

hmm, aner ikke. er på skolen nå. men ser etter når jeg kommer hjem. hvordan finner jeg ut av det?

 

Pleier å stå veldig flott på maskinen, somregel nederst venstre/høyre hjørne ved keyboardet. Det du også kan gjøre er å gå på Acer sin hjemmeside og skrive inn serienummeret på datamaskinen din. Serienummeret står somregel på en lapp på undersiden av pcen, eller på batteriet (du må ta ut batteriet for å se dette).

 

Ellers kan du jo også prøve Alt+F10 når du slår på maskinen!

Lenke til kommentar

okei, sender inn et inlegg når jeg ser typegreia.

 

 

hva er vitsen med og skrive inn serienummeret? hva gjør det?

 

For å finne nøyaktig din maskin på nettsiden skriver du inn serienummer. Jeg ber ikke om nummeret til maskinen din, men kansje greit at du har det og er klar over det selv :)

 

Det viser oss hvilken maskindu har. evnt programmer du kan bruke osv.

 

Se om dette funker:

Se om du finner Acer eRecovery - Gjennoprett til fabrikk Standar.

Dette vil slette ALT på C: diksen din så ta backup av viktige dokumenter bilder osv :)

 

eRecovery KAN bli infisert, fakta historie :)

Lenke til kommentar

fant acer eRecovery. og fabrikk greia

 

men når jeg trykker på det, da slettes jo alt. hvis jeg ikke trenger noe dokumenter eller noe. kan jeg bare trykke?

 

hva må jeg gjøre deretter?

 

Følg instruksene på skjermen, og ja, alt blir slettet. Det er det som er hele poenget med en "reset"

Lenke til kommentar

Erhm egentlig skal du ikke få noe særlig med valg. En skjerm som viser en fremgangsprosess. Deretter kommer du inn in windows oppsett der du velger brukernavn og passord, registrerting av windows og sånnt.

 

Skal du ta sikkerhetskopi av noe må dette gjøres før en eventuell re-installering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...