babbeluba Skrevet 28. februar 2010 Skrevet 28. februar 2010 Hei.Jeg har en Lenovo laptop med windows xp professional med en del programvare jeg skulle likt å berge. For en god stund siden fikk jeg 'security tools' virus, og før jeg fikk installert noe som tok hånd om dette, gikk maskinen kun i enten bluescreen eller Windows opsptartsvindu, før den gikk i bluescreen igjen. Får ikke startet den opp altså igjen i vanlig windowsmodus.Har prøvd utallige ganger. Jeg kjenner litt dårlig til hvordan fikse maskiner fra boot modus, evt med pc-doktor osv. Fikk opp PC-doktor for rescue and recovery idag, men vet ikke godt nok hvordan evt fikse dette derifra. Noen som har et godt råd? Jeg har klart å finne produktid til operativsystemet -men har ingen cd'er med programvaren, og ei heller CD'er med backup av programfiler. Hvordan kan jeg få tatt en backup av programfilene Er det mulig å finne virusfilene og fjerne disse via pc-doktor/boot modus, eller er det kun formatering og reinstall som er mulig, tro? Takker for råd
babbeluba Skrevet 28. februar 2010 Forfatter Skrevet 28. februar 2010 PS: jeg har via Rescue and recovery klart å laste ned spyhunter fra www.pcthreat.com, men jeg får ikke åpnet et cmd-vindu for å starte filen. Den har jeg fått lagt på c:\\swshare\spyhunter-installer.exe. Hvordan kan jeg få startet den?
norbat Skrevet 1. mars 2010 Skrevet 1. mars 2010 Får du startet pc'n i sikkermodus (f8 under oppstart) ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå