peacee Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 hei når jeg starter maskinen kommer det opp en beskjed som sier: Fil: \windows\system32\drivers\sypxxw.sys Status: 0xc0000225 Info: kan ikke laste inn windows fordi en kritisk systemdriver mangler eller er skadet. det står også at jeg skal sette inn innstallasjons-CDen for windows å starte maskinen på nytt. men problemet mitt er at maskinen vil ikke boote fra cd-rom kun IDE HDD. jeg starter maskinen trykker på f12/boot menu så kommer det bare opp alternativ 6. IDE HDD kan noen hjelpe med dette?
HValder Skrevet 27. februar 2010 Skrevet 27. februar 2010 Har du prøvd å endre boot-sequence via BIOS? Sjekka ledninger til cd-romen?
peacee Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 ja har prøvd å gå in i setup menyen å endre boot rekkefølge osv. men den begynner å kjøre cd'en men alikevell så funker det ikke å boote frfa cd-rom
peacee Skrevet 27. februar 2010 Forfatter Skrevet 27. februar 2010 aner ikke hva som var feil men jeg putta harddisken i min laptop å da fikk jeg boota fra cd å installert den på nytt =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå