Gå til innhold

15" med god oppløsning, god batteritid og greit dedikert grafikkkort

hlnd

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

- 14"-15"

- Oppløsning minst 1680x1050. 1600x900 tror jeg bør gå, men helst førstnevnte.

- Minst seks timer batteritid

- Helst en optimus-løsning med et dedikert grafikkort bedre enn ~nvidia geforce 220. Fermi kommer jo også snart.

- Dual core, helst CULV-prosessor

- Kan ikke bråke voldsomt, men tror ikke det blir et problem

- Helst 4 GB RAM

- Windows 7 Home Premium 64-bit

Finnes det noe som dette? Trenger ikke kjøpe ennå, men skal begynne å studere høsten 2010, så vil helst ha noe som kommer ut innen det... Har sett på Asus UL50Vf, men den har for lav oppløsning, og skulle gjerne hatt et grafikkort som var noe bedre enn det som er i nå. Er ikke snakk om å kjøre veldig krevende spill, men vil ha muligheten.

Noen forslag? Har mulighet til å få en Acer TravelMate 6593G til 10800,- inkl. mus, ryggsekk og nettverkskabel, men grafikkkortet er for dårlig, og jeg vil ha bedre batteritid. Synes heller ikke tilbudet virker så veldig godt.

Endret av Bl4cKnD
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lenge til fermi kommer til bærbare da.

1680:1050 finnes nesten ikke lengre da det er 15.4" skjerm. Finnes heller nesten ingen 15.6" med 1600:900. Da må man opp i 17". Da er det vel også lite med CULV-prosessorer.

Skrevet

Var det jeg hadde fått inntrykk av, desverre. Synes det er rart produsentene av PC-er til under 10000 ikke prioriterer oppløsning mer enn de gjør, man får jo omtrent bare 1366x768.

Ja, tenkte ikke på at det nok er en stund mellom GTX 470/480 og billigere modeller til laptoper. Tror du vi kan forvente oss GeForce 400 til laptoper før august i år?

Skrevet

Slippdatoen for fermi er 26 mars trur jeg. Det bruker vel å ta en minimum 6 måneder før de blir tilbydt i laptoper. Kan være det tar kortere tid, eller lengre. Ikke lett å vite.

Skrevet

Takk. Da blir nok det litt lenge å vente. Kraftig grafikkkort er nå heller ikke noe jeg trenger på den maskina, så jeg kan vel klare meg med et 200- eller 300-kort.

Har du et forslag om jeg firer ned på kravet om oppløsning? Helst bedre enn 1366x768, men jeg antar det funker, det også. ASUS UL30VT blir jo en mulighet da, antar jeg...?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...