Gå til innhold

Ingeniør- Bygg, prosjektstyring og ledelse


sickn

Anbefalte innlegg

Har til høsten nå søkt meg inn på bachelor i prosjektstyring og ledelse

http://hig.no/studietilbud/teknologi/bachelor/binbpl

 

men lurer på hva slags mastergrader man kan ta etter disse 3 årene.

Og da jeg skal begynne som student nå etter å ha rota med hva jeg skal gjøre i et par år, skal jeg gå fullt inn for dette og ta en mastergrad.

 

Tipper jeg får en god del informasjon om dette da jeg begynner.

men har uansett interesse av å få vite litt mere om dette nå,

har sett på tilbudene i høyskolen i Trondheim og på NTNU.

 

Så noen som har noe peiling?

Endret av sickn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får nok ikke så veldig mye informasjon fra skolen sin side, men det arrangeres dager hvor skoler kommer og forteller om sine muligheter innen videreutdanning. Utover det må du nesten sjekke selv, men det er jo ikke så veldig mange å velge i, i Norge, så det skal nok gå greit. Så lenge du tar det siste mattefaget som er valgfag så er du i utgangspunktet kvalifisert for alle siving. Hvis du vil inn på NTNU de to siste årene av mastergraden så krever det i hvertfall masse arbeid! Ligger vel på B i snitt eller noe i den duren..

Endret av espendw
Lenke til kommentar

Ta deg en mastergrad på bygg på NTNU, med fokus på Prosjektledelse og anleggsteknikk. Mulig det krever mye jobb for å komme inn, men å gå der er bare fint. I tillegg blir du ettertraktet. Så og si alle som går der nå har fått seg jobb allerede. Folk fra NTNU prioriteres til jobbene fremfor andre.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke oversikt over alle mastere som er aktuelle for bygningsingeniører, men kan liste opp noen av de jeg har oversikt over, som jeg vurderte før jeg endte opp med indøk ved uia. Rene konstruksjonsutdanninger forstår jeg det som at ikke er av interesse, selv om disse finnes ved UiS og NTNU.

 

UiA:

Indøk

 

UiS:

Indøk

Risikostyring

 

NTNU

Prosjektledelse

Eiendomsutvikling

Som nevnt over master i bygg med anlegsledelse som spesialisering

(kommer ikke inn på indøk i trondheim med bachelor bygg)

 

UMB

Eiendomsutvikling

Indøk

Bygg master, samme resonement som for bygg master på ntnu

 

ellers er det sikkert noen muligheter innen prosjektledelse og generell ledelse på BI

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...