Gå til innhold

Bedre grafikk kort til Dell Inspiron 5100?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det er mulig, nei. Usikker på akkurat hvordan 7500 er implementert på 5100, men i og med at det eneste man kan velge når man kjøper 5100 fra Dell er ATi 7500 skal det noe til.

 

Studerer litt på å kjøpe bærbar, og største minuset med 5100 sånn som jeg ser det er nettopp det 7500-kortet...

 

Are

Lenke til kommentar

Er jo ikke så galt da når man ser på hva skjermkort koster til stasjonære maskiner (ytelsen blir ikke det samme, men det er tross alt et av de bedre kortene til bærbare + at det var en stund siden..) Dessuten fikk han solgt det kortet som sto i til 1000 kr.

 

Man må jo alltid regne med å betale mer for bærbart utstyr uansett, både harddisker, prosessorer og minne koster jo langt mer enn til stasjonære selvom prisene etter min mening begynner å bli akseptable.

 

Er enig i at det er en del penger allikevel, men ikke så gal "oppgraderingspris" til å være Dell da :lol:

 

Helt ærlig hadde jeg regnet med at Dell ville tatt 2500-3000 for noe slikt..

Lenke til kommentar
Helt ærlig hadde jeg regnet med at Dell ville tatt 2500-3000 for noe slikt..

 

Enig i det :p Men jeg visste ikke at det i hele tatt gikk an å oppgradere - har lest om at Mobility-serien står på lik sokkel og sånt, men det var da merkelig at Dell ikke tilbyr 5100 med 9000 Radeon. Kanskje for å skille mer mellom 8500 og 5100...

 

Are

Lenke til kommentar

Mest sannsynlig fordi slike kort ikke passer i I5100...

 

Nå er 5150 kommet, den har kortet du snakker om, men det er ikke sikkert du får det til å virke selv om det skulle passe fysisk. (Manglende støtte i BIOS, el.l.)

 

Dersom du tross alt bestemmer deg for å prøve må du gjrne ringe Dells Spareparts-avdeling, og kjøpe et kort - tror ikke det er viljen det skorter på - de lever jo av å selge. :-)

 

 

Og forresten: Garantien din dekker nok ikke feil som oppstår når du fikler med dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...