Gå til innhold

Bankkort, ID osv.


Gjest

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har nettopp fått et bestillt gebyrfritt VISA-kort sammen med sikkerhetskort fra banken min. Jeg er 18år, og jævlig uerfaren med slike ting som dette. Kortet jeg fikk har ikke legimitasjon eller noe annet som helst som jeg trodde. Hvordan funker alt dette? Hvordan kan jeg handle på nettet? Hvordan kan jeg få full legimitasjon på bankkortet mitt?

 

PS. Skriv gjerne utfyllende og bra, vis du har lyst! :)

 

Best regards!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke alle VISA-kort som har legitimasjon. Det er opp til banken om de tilbyr dette. Banken din gir tydeligvis ut VISA-kort uten legitimasjon. Du kan spørre dem om det er mulig å få med legitimasjon, men hvis ikke må du skaffe deg et annet ID, eller bytte bank.

 

Såvidt jeg vet har alle VISA-kort et 16 sifret nummer på forsiden som du blant annet (hovedsaklig) bruker til å betale på nettet med. Hvis du ikke har det, kan det være du har VISA electron istedenfor VISA (det står isåfall under logoen). Man kan ikke bruke VISA electron på nettet.

 

Du sier også at det er gebyrfritt. Vet ikke om du da mener at du ikke betaler for det, men alle VISA-kort har vel årsavgift på 250 kr (bortsett visse tilbud som f.eks. gratis 3 første år for DnB NOR student program), mens man kan få VISA electron gratis (hvertfall som ungdom).

Lenke til kommentar

Du sier også at det er gebyrfritt. Vet ikke om du da mener at du ikke betaler for det, men alle VISA-kort har vel årsavgift på 250 kr (bortsett visse tilbud som f.eks. gratis 3 første år for DnB NOR student program), mens man kan få VISA electron gratis (hvertfall som ungdom).

 

Jeg regner med at det er et kombinert VISA/BankAxept-kort det er snakk om her. Eventuelle årsgebyr varierer fra bank til bank, men 250 kr/år er veldig vanlig. Noen banker har ikke årsgebyr, f.eks. Fokus Bank. Andre banker har forskjellig gebyr avhengig av om du skal ha legitimasjon på kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...