espendw Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg går nå ingeniør - bygg - og er til våren ferdig med 2 av 3 år på bachelorgraden. Er det noen som har erfaring med å fullføre en bachelorgrad (helst ingeniør), for å gå videre med en 2-årig mastergrad, eller sivilingeniør, etter det? Jeg vurderer veldig å gjøre dette, men da må jeg jobbe litt ekstra for å sikre gode nok karakterer, det ligger omtrent på B. Ligger på C/B nå, og lurer litt på om det er verdt det, med tanke på fremtidig jobb. Jeg ser for meg at jeg får en mer familie- og fritidsvennlig jobb med vanlig ingeniørutdanning, kontra det som kreves av en sivilingeniør-jobb. Stemmer dette? Jeg er klar over at de karakterene jeg jobber for nå, også blir vektlagt ved jobbsøking, men så lenge jeg ikke har en eneste karater under C budre vel det gå rimelig greit. Det hadde vært fint om noen med erfaring fra denne problemstillinga kunne fortalt litt, er en liten vinglepetter som trenger en dytt.
Gal_Anonym Skrevet 24. februar 2010 Skrevet 24. februar 2010 Jeg kan fortelle hva jeg mener om saken. Jeg gikk maskin ingeniør på HiST (Høyskolen i Sør-Trøndelag), mens nå går jeg masterstudier på NTNU i samme studieretning. I min mening er det lurt å studere videre. Finanskrisen er ikke over, og det kan være vanskeligere å få seg en jobb. En av vennene mine fra HiST har fått seg en jobb et halvt år etter å bli ferdig på HiST. Det beste man kan gjøre når det er få tilgjengelige arbeidsplasser, er å utdanne seg videre. Om 2 år, får du en bedre jobb (flere valgmuligheter) + bedre betalt (mastergrad). Du får også 2 ekstra studieår. Det er vel deilig å være student? Les og regn deg frem til gode karakterer, og lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå